• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 26 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56034
+
-

از طنزهای عطاران تا حضور شیطان در قاب تلویزیون

نوستالژی‌بازی با سریال‌های ماه رمضان

خاطره‌بازی
نوستالژی‌بازی با سریال‌های ماه رمضان

چند سالی است که بینندگان تلویزیونی می‌دانند با آغاز‌ماه مبارک رمضان، سریال‌های جدید در جدول پخش رسانه ملی قرار می‌گیرد و منتظر هستند تا بعد از افطار به تماشای این مجموعه‌های تلویزیونی بنشینند. در این سال‌ها بعضی سریال‌ها هرکدام به‌دلیلی بیشتر از بقیه موردتوجه قرار گرفته و در یادها مانده‌اند. بعضی از این سریال‌های نوستالژیک را با هم مرور می‌کنیم.


گمگشته

رامبد جوان در ‌ماه مبارک سال 1380سریال «گمگشته» را برای شبکه 3 ساخت. گمگشته ماجرای فرد مومنی بود که در شرکتی معتبر کار می‌کند، چند نفر از خلافکاران او را می‌دزدند تا از خانواده‌اش اخاذی کنند اما سارق که با مادرش زندگی می‌کند،  شباهت خیلی زیادی به او دارد. آتیلا پسیانی در این سریال در 2نقش بازی کرد.


متهم گریخت


رضا عطاران در ادامه ساخت سریال‌های کمدی،  در ‌ماه رمضان سال 1386«متهم گریخت» را با بازی سیروس گرجستانی در نقش هاشم ساخت. هاشم و خانواده‌اش در شهرستان زندگی ساده‌ای دارند. از طرف دیگر دختر دانشجویش (لیدا فتح‌اللهی) در تهران برای او شغلی پیدا و خانه‌ای اجاره می‌کند. هاشم به ناچار به تهران مهاجرت می‌کند.



خانه‌به‌دوش


تب ساخت سریال‌های کمدی را در‌ماه رمضان، رضا عطاران در سال 1383با سریال «خانه‌به‌دوش» در شبکه 3 ایجاد کرد. آقا‌ماشاالله با بازی حمید لولایی،  دستفروشی ساده‌دلی  است که سعی دارد از راه‌حلال روزی به‌دست آورد،  اما در گذران زندگی خود و خانواده‌اش دچار مشکل است. مریم امیرجلالی و علی صادقی از بازیگران این سریال بودند.


صاحبدلان


سال 1385محمدحسین لطیفی با ساخت سریال «صاحبدلان» برای شبکه یک توانست توجه مخاطبان زیادی را جلب کند. سریال زندگی پیرمردی صحاف به نام سیدخلیل صحاف‌زاده را روایت می‌کند که با ورود قرآنی برای صحافی به خانه‌اش، به همراه نوه‌اش دینا وارد ماجراهایی می‌شوند که از داستان پیامبران در قرآن الهام گرفته شده است. 

او یک فرشته بود

سال 1384ساخت سریال‌هایی با تم ماورایی با «او یک فرشته بود» در‌ماه رمضان شروع شد. علیرضا افخمی در این سریال ماجرای دختری به نام فرشته را روایت می‌کند که در یک سانحه رانندگی حافظه خود را از دست می‌دهد و به ناچار وارد زندگی یک خانواده پنج‌نفری می‌شود. درنهایت مشخص می‌شود که او شیطان بوده است. 

اغما

این سریال سی‌قسمتی را سیروس مقدم سال 1386ساخت . داستان ماجراهای دکتر طه پژوهان با بازی امین تارخ را دنبال می‌کند که یک پزشک فوق متخصص جراحی مغز و اعصاب است. او به‌دلیل جراحی‌های موفقیت‌آمیزش روی رزمندگان در جبهه‌ها به پنجه‌طلایی مشهور است.

این خبر را به اشتراک بگذارید