• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 24 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55893
+
-

... و این‌بار ویلموتس

... و این‌بار ویلموتس

انتظارها به‌سر رسید؟ به‌نظر می‌رسد که این‌بار ماجرا جدی‌تر از قبل است. شنیده‌ها حاکی از این است که فدراسیون فوتبال پس از رایزنی‌های مختلفی که با مربیان بین‌المللی برای انتخاب سرمربی تیم ملی داشت، با مارک ویلموتس به توافق‌های نهایی دست‌یافته و این مربی بلژیکی به‌زودی وارد ایران خواهد شد. تلویزیون دولتی بلژیک RTBF هم گزارش داده ویلموتس در ترکیه با رئیس فدراسیون فوتبال ایران دیدار کرده و مذاکرات بین این دو به‌زودی به‌پایان خواهد رسید. گفته شده که ویلموتس قرار است ظرف یکی دو روز آینده به ایران سفر کند تا توافق‌های نهایی و امضای قرارداد برای قبول هدایت تیم ملی ایران صورت بگیرد. البته فدراسیون فوتبال هنوز این خبر را به‌صورت رسمی تأیید نکرده و طالقانی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون گفته: «اینکه نام مارک ویلموتس در رسانه‌های بلژیکی مطرح شده، موضوعی است که از آن بی‌اطلاع هستم و نمی‌توانم بگویم آیا رئیس فدراسیون فوتبال با این مربی مذاکره و یا توافق کرده است یا خیر. به‌طور حتم شخصی که هدایت تیم ملی را برعهده خواهد گرفت، توانمندی‌های فنی زیادی دارد و حتی می‌توانم بگویم شاید از کارلوس کی‌روش بزرگ‌تر باشد.» با این همه، آنطور که تسنیم نوشته، منابع موثقی اعلام کرده‌اند که انتخاب این مربی 50ساله بلژیکی برای هدایت تیم ملی ایران، نهایی شده و او به‌زودی به ایران سفر می‌کند.
  بلژیکی ناکام
ویلموتس در زمین بازی و در بهترین روزهای شالکه کنار بازیکنانی مانند ابه ساند تا یک‌قدمی قهرمانی در بوندس‌لیگا پیش رفت اما در پایان دراماتیک‌ترین هفته پایانی تاریخ بوندس‌لیگا جام فصل 2001-2000 را به بایرن داد. او در تمام بازی‌های بلژیک در مرحله گروهی جام‌جهانی2002 گل زد و نامی ماندگار به‌جا گذاشت اما پس از آویختن کفش‌هایش، برخلاف انتظار مربی بزرگی نشد. تنها یک سال بعد از بازنشستگی، او به نخستین باشگاهی رفت که فوتبال را در آن آغاز کرده بود. ویلموتس بدون تجربه دستیاری و یا کار کردن در رده‌های پایه، مستقیما سرمربی باشگاه سن ترویدن بلژیک شد؛ تجربه‌ای که چندان موفق نبود. بعد از اخراج‌شدن در نخستین تجربه کاری، ویلموتس به‌مدت 4سال دور از دنیای فوتبال بود و خیلی‌ها تصور می‌کردند دیگر به سراغ مربیگری نخواهد آمد. او در سال2005 به دنیای سیاست وارد شد و برای تبدیل‌شدن به یک سناتور سیاسی تلاش کرد اما در این تجربه نیز به موفقیت چندانی نرسید. او مربیگری را با دستیاری در تیم ملی در سال2009 دوباره آغاز کرد و بعد از کار در کنار ادووکات و لیکنز(سرمربی فعلی تراکتور) در سال2012 نفر اول نیمکت بلژیک شد. همه انتظار داشتند نسل طلایی بلژیک در یورو2016 به موفقیت بزرگی برسد اما تیم او حذف شد و خودش هم شغلش را از دست داد. ویلموتس پس از جدایی از ساحل‌عاج آن هم پس از 6‌ماه فعالیت، تیم نداشته و حالا ظاهرا با یک و نیم میلیون یورو قرار است 2دستیار بلژیکی را همراه خودش به ایران بیاورد و شاید هم یک ایرانی به‌نام جواد نکونام دیگر دستیار مرد بلژیکی شود.
    سیدجلال گزینه استقبال از سرمربی جدید
به‌نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال چند‌ماه پس از خداحافظی با کی‌روش بالاخره به تصمیم رسیده و قرار است امروز و فردا میزبان مرد بلژیکی برای مذاکرات نهایی باشد. در عین حال شنیده می‌شود که فدراسیون فوتبال از چند بازیکن ملی‌پوش ایران هم درخواست کرده برای استقبال از سرمربی تیم ملی خود را آماده کنند که ظاهرا یکی از این بازیکنان سیدجلال حسینی است؛ کاپیتان تیم ملی که با وجود آمادگی بالای خود در دوران کی‌روش مجبور به خداحافظی از تیم ملی شد. هرچند با توجه به اینکه پرسپولیس خود را آماده دیدار برابر پارس جم می‌کند، بعید است که کاپیتان پرسپولیس درخواست مسئولان فدراسیون فوتبال برای استقبال از سرمربی تیم ملی را قبول کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید