• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 24 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55835
+
-

۳۰ برنامه فرهنگی و ۱۲۰۰ اجرا در‌ ماه رمضان پایتخت

خبرها
۳۰ برنامه فرهنگی و ۱۲۰۰ اجرا در‌ ماه رمضان پایتخت


۳۰ عنوان برنامه فرهنگی هنری در قالب ۱۲۰۰ اجرا در‌ ماه رمضان برای پایتخت‌نشینان برگزار می‌شود. از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به همایش بزرگ «مادر امت» در میدان امام حسین(ع) اشاره کرد که در سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری، سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشستی خبری این خبر را اعلام کرد. او گفت: سازمان فرهنگی هنری مانند هر سال، ستادی با همکاری معاونان، فرهنگسرا‌ها و مراکز مناطق برای برنامه‌های‌ ماه مبارک رمضان تشکیل داد. این ستاد با عنوان «شهر خدا، شهر همدلی» ۳۰ عنوان برنامه را در قالب ۱۲۰۰ اجرا با 5 رویکرد اصلی در‌ ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند. از این ۳۰ عنوان برنامه ۱۲ برنامه هنری و ۱۸ برنامه فرهنگی، ادبی و قرآنی است.

یکی از این برنامه‌های مهم، «بر آستان جانان» است که از شب اول‌ ماه مبارک رمضان به‌مدت ۱۵ شب با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری، بازارچه صنایع‌دستی، اجرای موسیقی، برنامه صحنه‌ای، مسابقه خانواده و کودک و جزء‌خوانی قرآن کریم در ۹منطقه برگزار می‌شود. سال گذشته برای نخستین‌بار مراسم سفره افطاری ساده با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در میدان امام حسین(ع) برگزار شد. امسال نیز شاهد حضور خیرین برای برپایی این سفره‌ها بودیم. سفره‌های افطاری ساده در 3 نقطه میدان امام حسین، ایستگاه متروی جوانمرد قصاب و فرهنگسرای ولا برگزار می‌شود. همچنین یک ساعت قبل از افطار تلاوت قرآن کریم، اجرای مسابقات فرهنگی، برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان، برپایی نمایشگاه و غرفه‌های فرهنگی هنری و مذهبی برگزار می‌شود. از سویی چهارمین جشنواره بچه‌های محراب برای مخاطبان ۱۰تا ۱۶ سال برگزار می‌شود. همچنین ویژه‌برنامه «سِحرِ سَحَر» با حضور سحرخوانان و مناجات‌خوانان ۱۰ استان کشور از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. نمایشگاه «چهل آینه» هر شب قبل از افطار در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آثار استاد ملک با همکاری موزه ملک به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین کارگاه تصویرگری قرآن کریم در این مرکز برگزار می‌شود. همینطور مسابقه عکاسی «گِل و دل» با هدف انعکاس تصاویری از مسئولیت اجتماعی و همدلی مردم و مسئولان در شرایط بحرانی در حال برگزاری است و علاقه‌مندان تا ۲۰خرداد می‌توانند عکس‌های خود را به دبیرخانه این مسابقه بفرستند. در نهایت نمایشگاهی از آثار منتخب برگزار می‌شود و آثار به نفع سیل‌زدگان به فروش می‌رسد. جشنواره فرهنگی هنری «نفس» با همکاری انجمن نفس نیز در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شده و در آن از سفیران اهدای عضو تجلیل می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید