• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 23 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55770
+
-

سوژه واسه کلیپه

سوژه واسه کلیپه

مسعود میر/روزنامه‌نگار

ساسی دوباره بازار موسیقی ایران را زیر سیطره نام و کارهایش قرار داده، درست مثل همان روزهای جنجالی سال 88و بعدتر دورهمی‌های کیش و حضور در اریکه ایرانیان و اظهارنظر سردار رادان و بازداشت و ده‌ها جنجال دیگر که یک سوی همه‌شان نام ساسان حیدری به چشم می‌آمد. حالا او با یک ویدئو‌کلیپ که شاید تا قبل از حواشی مدرسه‌ای آن، طرفدار چندانی نداشت جنتلمن موسیقی بازاری و البته بازار موسیقی ایران شده‌است.
کلیپ ساده او که به مدد افترافکت سر و شکل یافته، سرشار است از تصاویر تکراری که چند سالی است در برخی کلیپ‌های خارجی به‌خصوص در کلیپ‌های گروه  Thirty Seconds to Mars به چشم می‌خورد. جلوه‌های کامپیوتری کلیپ جنتلمن بی‌تردید هیچ جاذبه‌ای برای مخاطبان جدی ندارد ولی سازندگان کلیپ توانسته‌اند در دو بخش مهم کارشان، کلیپ را به سطح پر‌هیجان خواسته‌ها و دغدغه‌های عموم مردم نزدیک کنند. کافی است به نمایی دقت کنید که روی سر بازیگر کلیپ یک تلویزیون به چشم می‌خورد. تلویزیون در حال پخش فوتبال است و بازی ایران و ژاپن را در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به تصویر می‌کشد. همان بازی که شکست 3 بر هیچ را برایمان به بار آورد و پایان تمام رویاهای ما با کی‌روش در آن به کابوس بدل شد. به جز این البته در همان کلیپ می‌توان با اندکی دقت در چند فریم قبل از نمایش بازی، تصویر مهم‌ترین مجری تلویزیون را که مدیران حضورش را تاب نیاوردند دید: عادل فردوسی‌پور.
در کلیپی که حالا نمونه‌های مشابهش توسط مردم ساخته می‌شود یک ارجاع دیگر هم به احوالات روز ایران خیلی به چشم می‌آید. حرف از یک هشتگ است و میلیون‌ها پست که با آن در فضای‌مجازی نشان‌دار شده‌اند؛ همان هشتگی که یکی، دو سال پیش داغ شدنش در فضای‌مجازی خیلی‌ها را برآشفته کرد اما حالا دیگر برای بخشی از مردم چه پولدار و چه فقیر یک موضوع عادی به‌حساب می‌آید: #لاکچری_تهران  
متأسفانه ساسی چهره موسیقی است، کلیپش در گوشی‌ها ذخیره می‌شود، مسئولان به نام سختگیری و مبارزه با این سطح از ابتذال وارد گود شده‌اند و ناخواسته باعث شدند آنهایی هم که در جریان ماجرا نبودند در سیل سیاسی قضیه خیس شوند و خلاصه برنده همه این اتفاقات کسی نیست جز: آقا ساسان.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :