• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 23 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55717
+
-

تبهکار همه‌فن‌حریف، ب‌ام‌و‌های مسروقه می‌فروخت

تبهکار همه‌فن‌حریف، ب‌ام‌و‌های مسروقه می‌فروخت

زورگیر سابقه‌دار با زورگیری خودروهای لوکس مثل ب‌ام‌و آنها را به افراد دیگری می‌فروخت. این تبهکار حتی گاهی با استفاده از این خودروها به خواستگاری دختران جوان می‌رفت و وانمود می‌کرد که فرد ثروتمندی است اما سرانجام بعد از سرکیسه کردن 30نفر دستش برای پلیس رو شد.به گزارش همشهری، نخستین شاکی این پرونده مردی بود که چند موتورسوار خودروی ب‌ام‌و ‌او را  زورگیری کرده بودند. او که برای پیگیری سرقت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی رفته بود به مأموران گفت: چند شب قبل در خیابان کرمان سوار خودروی ب‌ام‌و‌ام بودم که ناگهان یک موتورسیکلت با 2سرنشین سدراهم شد و یکی از آنها با تهدید چاقو من را پیاده کرد و خودروام را سرقت کرد.درحالی‌که معلوم نبود زورگیران ب‌ام‌و که هنگام سرقت کلاه کاسکت به سر داشتند چه کسانی هستند شاکی از اختلاف مالی‌اش با جوانی 28ساله به‌نام فرزاد پرده برداشت و گفت: مدتی قبل با فرزاد که ادعا می‌کرد در جردن دفتر خرید و فروش خودرو دارد آشنا شدم. او پیشنهاد کرد خودروام را به‌عنوان ماشین عروس به او اجاره بدهم و من هم قبول کردم. او تا چند روز پول اجاره ماشین را پرداخت می‌کرد تا اینکه دیگر پولی نداد و ماشین را از او پس گرفتم. بعد از آن بود که فرزاد ادعا کرد پول‌هایی که به من داده بابت خرید بوده نه اجاره. مدتی از او اطلاعی نداشتم تا اینکه خودروام زورگیری شد. با این سرنخ وقتی مأموران راهی دفتر تنها مظنون پرونده که در طبقه هشتم برجی در منطقه جردن بود رفتند معلوم شد که او مستأجر بوده و آنجا را ترک کرده است.

خواستگاری با ب‌ام‌و
در شرایطی که تحقیقات پلیس در این‌باره ادامه داشت چندین شاکی دیگر به پایگاه چهارم مراجعه کردند و گفتند فرزاد با ترفندهای مختلف از آنها کلاهبرداری و سرقت کرده است. یکی از شاکیان دختر جوانی بود که متهم تحت تعقیب به خواستگاری‌اش رفته بود. او گفت: 2 ‌ماه قبل با فرزاد که سوار یک ب‌ام‌و بود در جردن آشنا شدم و او پیشنهاد ازدواج داد و حتی با موافقت خانواده‌ام به خواستگاری آمد. او که می‌گفت نمایشگاه خودرو دارد گفت حاضر است در ازای پژو206 خودم و خودروی سمند یکی از اعضای خانواده‌ام به من یک هیوندا سانتافه بدهد. من هم موافقت کردم و 2خودرو را به او تحویل دادم اما بعد از آن بود که گوشی‌اش را خاموش و محل کارش را هم تخلیه کرد.

شاکیان تازه
تحقیقات مأموران نشان می‌داد که فرزاد از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این به اتهام زورگیری خودرو دستگیر شده است. شواهد به‌دست آمده حاکی از آن بود که او خودروهای لوکس را زورگیری کرده و به افراد دیگری می‌فروشد و حتی 2 فقره سرقت با این ترفند از او در پلیس آگاهی شیراز به ثبت رسیده بود. تلاش‌های مأموران برای یافتن متهم ادامه داشت تا اینکه سرانجام مأموران چند روز قبل او را سوار بر یک خودروی ب‌ام و در منطقه تجریش دستگیر کردند و معلوم شد همان خودرو را نیز زورگیری کرده است.متهم در جریان بازجویی‌ها با اعتراف به‌زورگیری خودروهای مدل بالا گفت که  یکی از دوستانش در این سرقت‌ها با او همدست است. به این ترتیب همدست وی نیز دستگیر شد.سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد متهم اصلی پرونده به شیوه و شگردهای مختلف حداقل از 30نفر در شهرهای مختلف کلاهبرداری و یا سرقت کرده است که تاکنون با مراجعه 5نفر از شاکیان ارزش مالی پرونده به بیش از 5میلیارد تومان رسیده و با توجه به دعوت از سایر شاکیان و تلاش برای کشف دیگر جرایم ارتکابی متهمان، ارزش مالی پرونده نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید