نصب تابلوی ورود ممنوع برای واردات اتوبوسهای دست دوم
واردات اتوبوسهای دست دومی که چندین سال در کشور مبدأ کار کرده، اشتباه بسیار بزرگی است.
به گزارش همشهری، یوناتن بت کلیا، عضو کمیسیون عمران مجلس ایران درباره ضرورت نوسازی ناوگان حملونقل عمومی شهری گفت: ارتقای کمیت و کیفیت اتوبوسها در حملونقل شهری منوط به پرداخت بخشی از اعتبارات توسط دولت است، لذا دولت باید به وظیفه خود در این حوزه عمل کند. اما همواره ارتباط دولتها با شهرداریها بالاخص شهرداری پایتخت ناهموار بوده و سهمش را برای توسعه حملونقل عمومی پرداخت نمیکند.
نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، افزود: با وجود تمامی مشکلات مالی که دولت با آن دست و پنجه نرم میکند، میتوانست توسعه حملونقل عمومی را در اولویت قرار داده و اعتبارات لازم را تامین کند. بیتردید، یکی از اساسیترین زیرساختهای لازم برای توسعه صنایع و افزایش سطح رفاه اجتماعی شهری، منطقهای و ملی توسعه حملونقل روان، ایمن و پایدار است. عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت نامناسب اتوبوسهای بین شهری ادامه داد: آمریکا خودش را مدعی دفاع از دمکراسی و حقوق بشر میداند اما با اعمال تحریمها، محدودیتهایی برای توسعه ناوگان حملونقل عمومی کشور ایجاد کرده است که مردم جامعه از آن آسیب میبینند. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجازه خرید اتوبوسهای دست دوم توسط مسئولان تصریح کرد: واردات اتوبوسهای دست دومی که چندین سال در کشور مبدأ کار کرده و فرسوده شده است، اشتباه بزرگی است چرا که ارزش خرید ندارد. ما کشور متمدنی هستیم و اگر از داراییها و سرمایههای خدادادی کشورمان درست استفاده کنیم هیچگاه نیازمند بیگانهها نخواهیم شد.