• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 23 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55701
+
-

مهمانی نمایندگان با سردار

گزارش
مهمانی نمایندگان با سردار


نشست دیروز مجلس با سردار سلامی‌، فرمانده جدید کل سپاه پاسداران به‌صورت غیرعلنی اما در فضایی گرم و صمیمی برگزار شد؛ آنچه سبب صمیمیت نشست مجلس با فرمانده سپاه شده بود، استمرار فضای حمایتی بهارستان در روز پاسدار بود، آنچنان که در استقبال از سردارسلامی جمع کثیری از اعضای فراکسیون امید به استقبالش شتافتند و با او معانقه کردند. نشست غیرعلنی بهارستان با سردار سلامی و جمعی دیگر از فرماندهان سپاه -سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه- رأس ساعت9 برگزار شد و قریب به یک‌ساعت ادامه داشت. سردار سلامی در آغاز این نشست برای ارائه گزارشی در مورد نگاه سپاه به شرایط فعلی کشور پشت تریبون رفت، به گفته قریب‌به‌اتفاق نمایندگان او بداهه و با تسلط کامل و استفاده از ادبیاتی صریح و بدون تعارف سخن گفت. به‌دنبال نطق سردار، رئیس کمیسیون امنیت ملی و 5تن از نمایندگان به قید قرعه به جایگاه ناطقان رفتند و از دغدغه‌هایشان در شرایط فعلی کشور سخن گفتند. بهروز بنیادی، حمیدرضا فولادگر، حسن نوروزی، محمدرضا صباغیان و هادی قوامی 5نماینده‌ای بودند که پس از حشمت‌الله فلاحت‌پیشه فرصت نطق را به‌دست آوردند.

نطقی که نیمه‌کاره ماند
در این میان نطق صباغیان، نماینده مهریز مورد تعجب اکثریت مجلس واقع شد؛ چنانچه به گفته یکی از نمایندگان ایده صباغیان برای گذر از شرایط فعلی کشور چنان تند بود که سخنانش از سوی رئیس مجلس قطع شد و نیمه‌کاره ماند. به گفته بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس هدف از این دیدار برقراری ارتباط و افزایش تعامل با فرمانده جدید سپاه بود و در همین راستا او به بهارستان آمد و درباره موضوعات متعددی ازجمله همکاری سپاه با نمایندگان و ارتباطاتی که باید برقرار شود، نیازمندی‌هایی که سپاه از نظر تقنین دارد، در مورد بسیج و کمک به بسیج بحث شد.

اختتامیه نشست غیرعلنی سردار سلامی با نمایندگان، دعوت رسمی او از مجلسی‌ها برای حضور در مراسم افطار امروز سپاه پاسداران بود؛ دعوتی که به مذاق برخی از امیدی‌ها خوش آمد و وعده حضور در آن را دادند. بعد از پایان نشست غیرعلنی بازهم جمعیت عظیمی از نمایندگان که در آن چهره‌های فراکسیون امید هم کم نبودند بازهم با سردار روبوسی کردند و او را تا در خروج صحن بهارستان بدرقه کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید