• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 23 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55699
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس
کافه مجلس


      نطق امید در بهارستان
تریبون ناطقان نشست دیروز بهارستان در اختیار فراکسیون امید بود. علی مطهری، علیرضا رحیمی و مصطفی کواکبیان 3 عضو شناخته شده این فراکسیون و نمایندگان تهران بودند که یکی بعد از دیگری به جایگاه ناطقان رفتند و از موضوعات روز کشور از حصر گرفته تا چگونگی مذاکره و دیگر مباحث روز کشور سخن گفتند.

 اگر یکی از محصوران در این حال از دنیا برود...
علی مطهری، نماینده تهران نخستین ناطق نشست دیروز مجلس بود؛ هرچند او مباحث مهمی را در نطقش مورد اشاره قرار داد اما عدم‌تسلط او در خواندن نطقش و صدای پایین و لرزانش در طرح مباحث مورد نظرش سبب شده بود، مواضع او آنچنان که باید و شاید در صحن بهارستان طنین‌انداز نشود و واکنشی هم از سوی موافقان و مخالفان نداشته باشد. او در نطق میان دستورش گفت: درخصوص روشن کردن سرنوشت محصوران انتخابات88 باید عجله کرد که فردا دیر خواهد بود. اگر یکی از محصوران در این حال از دنیا برود، معضلی برای کشور ایجاد می‌شود. او در بخش دیگری از نطقش خواستار تشکیل جلسه غیرعلنی برای تعیین‌تکلیف هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام شد. مطهری همچنین در قسمت پایانی نطقش خواستار توجه آموزش و پرورش به ماجرای ـ به‌گفته اوـ ابتذال در مدارس شد و همچنین خاطرنشان کرد: شرایط بد اقتصادی دلیل نمی‌شود که موضوع پوشش و حجاب به حاشیه رانده شود.

 تبعیض در هیچ مسندی پذیرفته نیست
دومین ناطق امیدی نشست دیروز بهارستان علیرضا رحیمی، نماینده تهران و عضو هیأت‌رئیسه مجلس در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: آقای ترامپ منتظر تماس تلفنی از ایران نباشید، خودتان شماره 4رقمی رئیس‌جمهور را بگیرید تا از واقعیت ماجرا آگاه شوید. این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به برخورد دوگانه با رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: بی‌اثر کردن جایگاه و کارکرد نظارت بر مطبوعات و ورود مستقیم قوه قضاییه به تخلفات مطبوعاتی بر هم زدن ساختار قانونی و ایجاد آشفتگی و نگرانی در حوزه فرهنگ و سیاست است. نمی‌شود از بلوای بنزینی آفریده تسنیم، به سکوت و نظاره عبور کرد و تصویر نشریه پرنفوذ صدا را در کسر ساعاتی بهانه توقیف قرار داد.

      نه جنگ، نه زنگ!
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند در هیچ جنگی به اندازه درگیری با ایران گرفتار فضای جنگی توأم با شکست نخواهند شد. به همین دلیل جنگ نمی‌شود، چون راهبرد آمریکا جنگ نیست. به گزارش ایسنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در حاشیه جلسه علنی دیروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران این امکان را دارد که از فاصله 2هزار کیلومتری هدف‌های خود را در قالب سیاست دفاعی بزند، اما اگر ناوهای آمریکایی بخواهند اقدامی را صورت دهند، حداکثر فاصله با ما ۵۰۰ کیلومتر است. وی افزود: معتقدیم با این تحولات، جنگ نمی‌شود و کسی هم به آقای ترامپ زنگ نخواهد زد و در نهایت آمریکایی‌ها مجبور می‌شوند که جدی‌تر موضوع مذاکره با ایران را مطرح کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید