• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 9 بهمن 1396
کد مطلب : 5568
+
-

چطور در برف رانندگی کنید؟

همه نکات و تکنیک‌های لازم برای جلوگیری از تصادف و بحران در روزهای زمستانی

آموزش
چطور در برف رانندگی کنید؟

در روزهای برفی توصیه اولیه و مهم این است که اگر کاری ضروری ندارید از رفت‌وآمد خودداری کنید. اگر هم مجبور به ترک خانه هستید تلاش کنید تا این کار را با وسایل نقلیه عمومی انجام دهید. اما درصورتی که مجبور هستید در زمستان و هنگام برف به خیابان یا جاده بزنید باید نکات ایمنی را رعایت کنید و رانندگی در برف را بلد باشید. بی‌توجهی به این نکات می‌تواند تصادف‌های شدید و خسارات جبران‌ناپذیری به‌بار آورد.  

 

مثل حرفه‌ای‌‌ها باشید

  اشتباه‌های مرسوم در رانندگی را نکنید و به محض لیز خوردن جفت‌پا روی ترمز نروید. هنگامی که شروع به لیز خوردن می‌کنید و یا حتی بخش عقب خودرو شروع به لیز خوردن می‌کند هر دو پای خود را از روی پدال گاز و ترمز بردارید. فرمان را به سمت جهت لیز خوردن بچرخانید تا زمانی که خودرو به مسیر مورد نظر شما باز‌گردد. سیستم کنترل پایداری در چنین شرایطی می‌تواند به شما کمک کند اما توانایی غلبه بر قوانین فیزیک را ندارد.  یک مانور ناگهانی، ترمز‌گیری ناگهانی، چرخش سریع فرمان و حتی شتاب‌گیری ناگهانی می‌تواند باعث برهم خوردن دینامیک وسیله نقلیه شود و جابه‌جایی وزن خودرو به راحتی تعادل آن را برهم خواهد زد. هنگام لیز خوردن چرخ‌ها پا را از روی پدال گاز و ترمز بردارید.  در حین گذر از پیچ‌ها تمامی مراحل رانندگی‌تان را تک به تک انجام دهید. سرعت را کم کرده و سپس پا را از روی پدال ترمز بردارید. فرمان را به مقدار گردش پیچ و به نرمی بچرخانید و از پیچ گذر کنید. پس از آن مجاز به شتاب‌گیری هستید.   در سراشیبی برای پایین آمدن دنده را در حالت سنگین قرار داده و بدون استفاده از ترمز اجازه دهید اتومبیل خودش ادامه مسیر دهد. بازی اضافی با فرمان و همچنین حرکت‌های عرضی تعادل خودرو را برهم خواهد زد و وارد حاشیه خیابان می‌شوید! درصورت حرکت عرضی، انتهای اتومبیل را با اضافه کردن کمی‌گاز و فرمان مخالف به حالت اولیه باز گردانید.    درصورت توقف روی سربالایی، در سریع‌ترین زمان ممکن دنده را در حالت عقب قرار داده و بدون ترمز فقط و فقط فرمان را صاف نگه دارید. هر زمان اتومبیل شروع به حرکت عرضی کرد با اضافه کردن گاز خودرو را به حالت اولیه بازگردانید و دوباره بدون گاز و ترمز اجازه دهید اتومبیل به پایین باز‌گردد.

 

 

تایرهای تابستانی از موادی که در مقابل گرما مقاوم‌ترند ساخته می‌شوند و شکل عاج آنها الگویی نرم‌تر دارد.  

عاج تایرهای زمستانی شکل و الگویی خشن‌تر دارد و باعث می‌شود اصطکاک تایرها با زمین بیشتر و جلوی لیز خوردن خودرو گرفته شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید