• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 19 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55367
+
-

تحویل ساختمان قدیمی روزنامه اطلاعات به شهرداری

املاک
تحویل ساختمان قدیمی روزنامه اطلاعات به شهرداری

شهردار تهران از ساختمان روزنامه قدیمی اطلاعات بازدید کرد؛ بازدیدی که نتیجه‌اش تحویل این بنا پس از مدت‌ها بلاتکلیفی به شهرداری تهران بود. اینطور که اعلام شده ساختمان روزنامه قدیمی اطلاعات به سازمان املاک و مستغلات تبدیل خواهد شد.
به گزارش همشهری، پیروز حناچی،  شهردار تهران به همراه عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری و حمیدرضا کرداری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات از این بنا که «ساختمان شماره دو شهرداری تهران» نام گرفت،  بازدید کرد.
در این بازدید، حمیدرضا کرداری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات ضمن تشکر از همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تحویل این ساختمان،  از جلسات مکرر و پیگیری‌های 2ساله جهت تحویل ساختمان مذکور خبر داد.
او افزود: این ساختمان در 2 طبقه منفی،  یک طبقه همکف و 8طبقه دیگر با ظرفیت سرانه 1000نفر آماده خدمت‌رسانی به شهروندان عزیز تهرانی است. کرداری تصریح کرد: در کنار ساختمان شماره 2 نیز یک ساختمان برای تامین پارکینگ در 5طبقه منفی در حال آماده‌سازی‌ است که با بهره‌گیری از این ساختمان می‌توان به کاهش ترافیک منطقه‌ای خیابان بهشت و اطراف آن کمک ویژه‌ای کرد. مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران همچنین عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای تجمیع ساختمان‌های ستادی پراکنده در این ساختمان شده است که با اجرایی شدن آن شاهد کاهش چشمگیر هزینه‌های نگهداشت ساختمان‌ها و آزادسازی ساختمان‌های استیجاری شهرداری تهران خواهیم بود.
ساختمان شماره 2شهرداری واقع در خیابان خیام،  ضلع شمالی پارک شهر و روبه‌روی درب متروی امام خمینی(ره) واقع شده است. این ساختمان که در سال 84با عنوان ساختمان روزنامه اطلاعات در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد،  مدتی انبار روزنامه‌ها و مجلات برگشتی بود و بعدها هم قرار شده موزه مطبوعات کشور شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید