• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55056
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xEN9
+
-

واریز افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از‌ماه جاری

خبرها
واریز افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از‌ماه جاری


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۳۶.۵درصد افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی این ‌ماه واریز می‌شود. به‌گزارش فارس، محمد شریعتمداری در سمینار یک روزه نقش سرمایه انسانی در رونق تولید که در محل فرمانداری اسلامشهر که با حضور محسنی بندپی استاندارتهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان اسلامشهر برگزارشد کارگر را ستون فقرات تولید دانست و تأکید کرد: کار به‌عنوان مفهومی بسیار ارزشمند برای ما دارای اهمیت و مورد تکریم است و در 21سال گذشته رهبرمعظم انقلاب، همواره شعار سال را برمبنای موضوعات اقتصادی قرارداده‌اند. رهبر معظم انقلاب بر مقاوم‌سازی‌ اقتصاد کشور از هر جهت، به شکلی که مقابل تکانه‌های برون زا بتواند از خود مقاومت لازم را نشان دهد تأکید کرده‌اند.
وی تصریح کرد: امسال نیز رهبر معظم انقلاب سال را برای توجه به همین معنا رونق تولید اعلام کردند و باید توجه داشته باشیم که اگر درسال رونق تولید برنامه‌ها برمحور همین شعار نچرخد این شعار در حد شعار باقی خواهد ماند.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هرساله تلاش ما برای رونق تولید ملی بوده است اما درسالی که رونق تولید ملی نامگذاری شده است باید تدبیری جداگانه برای تولیدمحوری گسترده شود و معنای تولیدمحوری در سال‌جاری این است که نظام مالیاتی ما دارای سیاستگذاری‌های جداگانه‌ای باشد.
شریعتمداری تأکید کرد: نظام مالیاتی کشور باید از رونق تولید ملی حمایت کند، وقتی سال رونق تولید ملی است و محور تولید کارگران هستند توجه به معیشت کارگران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اصول کار باید مورد توجه تصمیم‌گیران قرارگیرد.
وی خاطرنشان کرد: درپایان سال گذشته تلاش کردیم برای نخسین بار در تاریخ اقتصاد ایران همزمان مزد کارگران را همراه با خواربار، کمک هزینه مسکن و پایه سنواتی افزایش دهیم اما با اینکه این تصمیم بی‌سابقه‌ای بود می‌دانیم که همچنان میان درآمد و معیشت زندگی کارگران فاصله وجود دارد. طبیعتا توجه به معیشت کارگر پس از تعیین دستمزد به پایان نرسیده است و ما باید حتما درطول سال تلاش کنیم تا با فعالیت جدی تعاونی‌های امکان در سراسر کشور شرایط مطلوبی را برای زندگی کارگران فراهم کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر امسال سال رونق تولید ملی است؛ معیشت کارگران نیز به‌عنوان ستون فقرات تولید و به‌عنوان اینکه انسان، محور تولید است باید مورد توجه جدی قرارگیرد یعنی اینکه باید درمورد مسکن کارگران با وزارت راه و شهرسازی به جمع بندی روشنی برسیم.
شریعتمداری یادآورشد: باید با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای تدوین مقررات لازم و برای تامین تسهیلات لازم برای خرید مسکن و هم با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن کارگران تعامل ویژه داشته باشیم.
وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی اظهارکرد: برای حل مشکل جامعه بازنشستگان کشور نیز تلاش مشابهی را آغاز کرده‌ایم. به‌عنوان مثال نرخ حداقل دستمزد رشد یافته در حقوق حداقلی بازنشستگان درست معادل همان 36.5درصدی کارگران به تصویب رسید و سازمان تامین اجتماعی در همین اردیبهشت این مبلغ اضافه را اعمال می‌کند که هیچ منتی نیست اما تا‌کنون سابقه نداشته و ما تلاش کرده‌ایم این کار خوب در همین ‌ماه انجام شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید