• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54879
+
-

لزوم مقابله کالبدی و محتوایی با حاشیه‌نشینی

وزیر کشور گفت: حاشیه‌نشینی و مقابله با آن دو رکن دارد، اول بحث کالبدی که متولی آن وزارت راه و شهرسازی است، دوم بحث محتوایی و اجتماعی است که برای این امر هم برنامه‌ریزی شده است.
به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی اظهار داشت: موضوع حاشیه‌نشینی خارج از نوع تحلیل یا ریشه‌یابی، یک واقعیتی است که ما با آن مواجه هستیم .وی افزود: یک نگاه به پدیده حاشیه‌نشینی، کمک کردن و در اختیار قرار دادن امکانات است که ایراد این نوع نگاه این است که سیل مهاجران به مناطق حاشیه‌نشین افزایش پیدا می‌کند، پس در نتیجه این نگاه، نگاه خوبی نیست.وزیر کشور تصریح کرد: این واقعیت ناشی از مجموعه اقداماتی است که در کشور انجام شده و این خروجی رفتارهای غلط ماست.
وی ادامه داد: چه بخواهیم، چه نخواهیم افرادی که در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند همنوعان ما و بالطبع انسان هستند و حق دارند با شرایط خوبی در این کشور زندگی کنند، پس در نهایت ما باید به فکر هر چه بهتر شدن شرایط مناطق حاشیه‌نشین برای زندگی هموطنان‌مان باشیم.
 رحمانی‌فضلی با اشاره به اقداماتی که باید به‌صورت فوری در مناطق حاشیه نشین انجام شود، گفت: ما باید اقدامات و خدماتی از قبیل آموزش و پرورش، بهداشت و محیط‌زیست سالم را به‌صورت فوری برای مناطق حاشیه نشین ایجاد کنیم و بعد از آن اقدامات دیگری را به‌صورت طبقه‌بندی شده برای آنها انجام دهیم. رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: تهران با ۱۰ تا ۱۱ میلیون جمعیت رتبه یک بزهکاری و جرم و جنایت را دارد. وزیر کشور یادآور شد: برنامه‌ریزی غلط و تخصیص بودجه اشتباه سبب شده است تا خروجی این تصمیمات اشتباه بر تعداد مهاجرت و حاشیه‌نشینی اضافه کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید