• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54659
+
-

رئیس‌جمهور: در جنگ امید‌ پیروز هستیم

دولت
رئیس‌جمهور: در جنگ امید‌ پیروز هستیم


رئیس‌جمهور با بیان اینکه راهی جز امید به آینده و اتحاد نداریم تأکید کرد: مطمئن هستیم در جنگ امید، پیروز میدان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در مراسم بزرگداشت مقام معلم و نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران با تأکید بر اینکه آمریکا برای زمین زدن جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال اختلاف‌افکنی و چنددستگی در کشور است تا با هم بجنگیم و علیه هم پرونده‌سازی نماییم، تصریح کرد: متأسفانه برخی باور ندارند که ما در جنگ سیاسی، اقتصادی و روانی با آمریکا هستیم و همه باید به این باور برسیم.

روحانی گفت: جنگ امروز با آمریکا جنگ در امید است که می‌خواهند امید ما را بشکنند و ما باید امید آنها را بشکنیم. آنها می‌خواهند امید را از ما بگیرند و ما باید با این حربه آمریکایی‌ها، مقابله کنیم و من از آینده نظام، کشور و جوانان کاملاً مطمئن هستم.

وی با بیان اینکه ما امروز با دولتی در آمریکا روبه‌رو هستیم که عهد خود را زیر پا می‌گذارد و برخلاف همه مقررات بین‌المللی به شرکت‌ها و بانک‌های جهان فشار می‌آورد که نفت را نخرند و خریداران نفت را تهدید می‌کند، تأکید کرد: هدف نهایی آمریکا این است که جمهوری اسلامی ایران با عظمت، مستقل و تأثیرگذار در منطقه و جهان نباشد و چنین ایرانی برای آمریکا غیرقابل تحمل است و آنها به‌دنبال ایرانی شبیه 40سال قبل هستند و حاضر به کمک به ایران به شرط تسلیم کشورمان هستند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید نیازهای ارزی ما کاهش پیدا کند به عدم‌واردات گندم به‌معنای کاهش هزینه‌های ارزی اشاره کرد و ‌گفت: هم‌اکنون برای 4سال است که در گندم خودکفا شده‌ایم، این در حالی است که پیش‌تر در مقطعی 6میلیون تن گندم وارد می‌کردیم. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه از سوی دیگر باید درآمد ارزی افزایش یابد و در سال گذشته نزدیک به 43میلیون دلار درآمد ارزی غیرنفتی و تقریباً شبیه به همین مقدار درآمد ارزی نفتی داشتیم، گفت: آنها به‌دنبال پایین آمدن این دو نرخ هستند و باید با فروش نفت و افزایش تولیدات و صادرات در برابر توطئه‌های آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت بایستیم. رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنان خود از معلمان برای ایجاد امید در کشور دعوت به عمل آورد و گفت: شما معلمان و استادان وظیفه بزرگی در این موضوع بر دوش دارید و البته شما نیز بر سر ما منت دارید و فحاشی‌های داخلی نباید خریدار داشته باشد و آمریکایی‌ها باید بدانند که از این طریق نمی‌توانند به ما آسیبی برسانند. رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر آموزش و پرورش، تولید، مهارت، وحدت و امید را در جامعه بالا ببرد، قطعاً پیروز هستیم و البته در هر جنگی زحمت، زخمی و شهید وجود دارد؛ ما آغازگر جنگ نبودیم، اما ایستادگی می‌کنیم. 

مکث

چالش زبان
روحانی در بخشی از سخنرانی خود درباره تدریس زبان انگلیسی در مدارس گفت: وقتی دانش‌آموز در مدارس و دبیرستان‌ها زبان خارجی یاد می‌گیرد آیا قادر است به اندازه دو دقیقه و دو جمله به این زبان‌ها صحبت کند و باید پرسید که این چه سبک تعلیم و تربیت است که از ابتدا با گرامر یا خواندن متون شروع می‌کنند. رئیس‌جمهور با طرح این پرسش که آیا مادر برای آموزش زبان به فرزند با گرامر شروع می‌کند، تأکید کرد: زبان از لسان و حرف زدن شروع می‌شود و فرد ابتدا باید خوب یاد بگیرد سخن بگوید و سپس گرامر را به سادگی یاد خواهد گرفت. وی بر ضرورت آمادگی دانش‌آموزان برای شناخت تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه و جهان، تأکید کرد و گفت: در جامعه ایران و سایر کشورها تحولات فراوانی صورت می‌پذیرد و فرزندان جامعه ما باید روحیه و شناخت لازم را راجع به تحولات روز جامعه و جهان داشته باشند و این از وظایف معلمان عزیز کشور است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید