• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54658
+
-

«پایداری» با ساز جدایی از اصولگرایان آمد

صادق محصولی: علت شکست‌های اصولگرایان این بوده که نتوانستند در عمل نشان بدهند به‌دنبال خدمت هستند

گزارش
«پایداری» با ساز جدایی از اصولگرایان آمد


اعضای جبهه پایداری 8سال پس از اعلام موجودیت، یک‌بار دیگر در آستانه انتخابات مجلس ماشین تشکیلاتی خود را روشن کردند. گردهمایی مسئولان استانی جبهه پایداری صبح پنجشنبه با حضور مرتضی آقاتهرانی دبیرکل، صادق محصولی قائم‌مقام و اعضای شورای مرکزی این جبهه برگزار شد ولی خبر آن روز شنبه روی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. مردادماه سال90انتخابات مجلس نهم بهانه اصلی آغاز به‌کار آنان بود و بسیاری از نمایندگان وقت حامی دولت و حلقه یاران دولت محمود احمدی‌نژاد عزم خود را برای ورود به مجلس و حفظ گفتمان این جریان تند سیاسی جزم کرده بودند. انتخابات دوم اسفند امسال نیز بار دیگر بهانه حضور آنان در رقابت‌های مجلس شده است. یک دوره قبل اگرچه آنان با انتقادهای اصولگرایان نسبت به ضرورت وحدت و جلوگیری از تداوم شکست اصولگرایان سهم خود را از ائتلاف بزرگ اصولگرایان در مجلس به‌دست آوردند، اما بار دیگر راه خود را جدا کرده‌اند.  محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات دولت محمود احمدی‌نژاد و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اعلام کرده: «برای انتخابات مجلس یازدهم در تهران فعلا بنای ما بر لیست مستقل است، چون از سوی جریان‌های دیگر شرایط نامشخص است و روند شفافی نمی‌بینیم.»

به گزارش ایسنا، صادق محصولی، وزیر کشور دولت محمود احمدی‌نژاد و قائم‌مقام جبهه پایداری در گردهمایی مسئولان استانی این جبهه گفت: علت شکست‌های اصولگرایان این بوده که نتوانستند در عمل نشان بدهند به‌دنبال خدمت هستند. محصولی درباره آسیب‌شناسی فعالیت‌های سیاسی اصولگرایان گفت: ما باید با عمل خود به مردم نشان دهیم دنبال خدمت هستیم. علت شکست‌های اصولگرایان این بوده که نتوانستند در عمل نشان بدهند به‌دنبال خدمت هستند و اگر در گذشته لیستی داده شد که موافق و مخالف برجام در کنار هم بودند این لیست قطعاً مورد شبهه و تشکیک مردم قرار می‌گیرد. اگر یک تشکیلاتی درست کنیم به اسم وحدت، ولی هدف‌مان این باشد به جای رعایت اصول و شاخص‌ها و ارزش‌ها، به توصیه‌های این و آن عمل کنیم مانند گذشته نتیجه لازم گرفته نخواهد شد. این رویه و رویکرد جدیدی برای این تشکل سیاسی نبوده است. همان مردادماه سال90نیز آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی پدر معنوی این جریان در نخستین همایش آنها نسبت به طرح موضوع وحدت به هر قیمتی تاخته و گفته بود: «برخی تصور می‌کنند هر کجا که عنوان وحدت مطرح شد نمی‌توان حرفی روی آن زد و همه باید تسلیم شوند. درحالی‌که باید دید هدف از وحدت چیست و وحدت برای چه صورت می‌گیرد.» تیغ تیز آنان در نشست اخیرشان متوجه مجموعه دولت و اصلاح‌طلبان شورای شهر نیز بود؛ محصولی گفته: «شورای شهر تهران پاسخی درقبال عملکرد خود ندارد.»

آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری نیز در اظهارات خود گفت: «برخی «ولایت فقیه» را و برخی «ولایت» بر« فقیه» را قبول دارند و می‌خواهند خودشان برای ولی فقیه خط و نشان بکشند اما همه کسانی که ادعای خط شکنی دارند باید خط را برای مسیری که آقا می‌خواهند بشکنند.» او درباره خاطره دیدار خود با آیت‌الله مصباح یزدی نیز گفت: «توصیه علامه مصباح به بنده این بود که به همه دوستان جبهه پایداری بگویید که امام فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است، اگر این را پذیرفتید دلیلی ندارد کم کاری کنیم و یا جلسات‌مان نامنظم برگزار شود. شما در زمان برگزاری جلسات چه کار مهم‌تری دارید؟» او در ادامه گفته: الان هم آقا فرمان آتش به اختیار داده‌اند و هر کس هر کاری می‌تواند برای انقلاب و رهبری باید انجام دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید