• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54643
+
-

می‌خواهم جا پای مجیدی بگذارم

رضا کریمی: از گلزنی برای استقلال ذوق‌زده شدم

می‌خواهم جا پای مجیدی بگذارم

یک گل باشگاهی، 17‌گل ملی
گل رضا کریمی به استقلال‌خوزستان، نخستین گل رسمی او در عرصه باشگاهی بوده است. بدنیست بدانید این بازیکن تا پیش از بازی با استقلال‌خوزستان، یک‌بازی با پیراهن گسترش در لیگ برتر ایران انجام داده بود، سابقه 17‌بازی در لیگ آلبانی را در کارنامه داشت و یک‌بازی هم در تیم شفر انجام داده بود اما هیچ گلی در کارنامه نداشت. این در حالی است که او در عرصه ملی کارنامه درخشانی در امر گلزنی دارد. براساس اطلاعات ثبت‌شده، 17‌بازی برای تیم‌ملی زیر 17‌ساله‌های ایران انجام داده و 12‌گل در این رده به ثمر رسانده است. او 9‌بازی هم برای تیم ملی زیر 20‌ساله‌های ایران انجام داده و 5‌گل وارد دروازه حریفان کرده است. به این ترتیب کریمی حالا بازیکنی است با یک‌گل باشگاهی و 17‌گل ملی!

رضا کریمی، سورپرایز فرهاد مجیدی در نخستین تجربه سرمربیگری‌اش روی نیمکت استقلال بود؛ بازیکنی که به‌عنوان جانشین نورافکن به زمین رفت و موفق شد یکی از گل‌های آبی‌ها را به ثمر برساند. شاید کمی عجیب باشد اما بدنیست بدانید کریمی  0‌‌2ساله با سابقه بازی در گسترش‌فولاد و حضور در لیگ آلبانی، به استقلال پیوسته و یکی از خریدهای دوران شفر در نقل‌و‌انتقالات زمستانی بوده است. جالب اینکه کریمی، فرهاد مجیدی را الگوی خودش قرار داده و انگیزه‌های زیادی برای درخشش در تیم او دارد.
  تعویض طلایی مجیدی در بازی با استقلال‌خوزستان بودی. فکر می‌کردی در این بازی به میدان بروی؟
تعطیلات نیم‌فصل بود که به استقلال آمدم و از آن روز تمام تلاشم را کردم تا یک‌روز کادرفنی به من بازی بدهد. من در تمرینات خیلی تلاش کردم تا یک‌روز فرصت نشان‌دادن توانایی‌هایم را پیدا کنم. پس از دربی و در دیدار با سایپا با نظر آقای شفر در ترکیب قرار گرفتم و پس از آن بیشتر تلاش کردم تا اینکه مقابل استقلال‌خوزستان به میدان رفتم و حتی گل هم زدم.
  پس از گلزنی برای خودت اسم‌ و‌ رسمی پیدا کردی. از احساست پس از بازی با استقلال‌خوزستان بگو.
بازی برای استقلال و گلزنی در لیگ برتر برای من افتخار بسیار بزرگی است. این گل باعث شد تا هواداران بیشتر به من توجه کنند و همین موضوع انگیزه‌هایم برای بازی‌های پایانی فصل را چندبرابر کرده است. از این به بعد می‌خواهم بیشتر تلاش کنم و بیشتر بازی کنم تا بازهم به چشم بیایم.
  گلزنی با پیراهن استقلال چطور بود؟
باورتان نمی‌شود ولی خیلی هیجان‌انگیز بود و خیلی ذوق کردم از اینکه در نخستین تجربه مربیگری فرهاد مجیدی به میدان رفتم و گل زدم. خیلی خوشحالم که مجیدی به من اعتماد کرد و این فرصت را در اختیار من گذاشت تا برای استقلال گل بزنم. در کل این بهترین اتفاق زندگی من بود.
  با نظر شفر جذب شدی، اما این مربی خیلی به تو میدان نداد. فکر می‌کنی اگر شفر به رضا کریمی اعتماد می‌کرد الان شرایطی مثل صیادمنش داشتی؟
شاید این اتفاق رخ می‌داد. گذشته‌ها گذشته و دیگر نباید به گذشته فکر کرد. شفر مربی خیلی خوبی بود و من باید از او تشکر کنم، چراکه در زمان او به استقلال پیوستم. شفر این فرصت را در اختیار من قرارداد تا در تیم بزرگی مثل استقلال تمرین کنم و توانایی‌هایم را نشان بدهم.
  به‌نظرت مجیدی در بازی با الدوحیل هم به تو اعتماد می‌کند؟
این سؤال را باید از کادرفنی پرسید. اگر بازهم به من اعتماد کنند با تمام وجود بازی می‌کنم و اگر هم این اتفاق رخ ندهد، با تمام وجود برای تیم‌ام آرزوی موفقیت می‌کنم.
 پست اصلی‌ات چیست؟
من هافبک راست و هافبک نفوذی بازی می‌کنم و از بچگی الگویم آقا‌‌فرهاد بوده است.
  چون مجیدی سرمربی استقلال شده این حرف را می‌زنی؟
شاید باور نکنید اما آقا‌فرهاد از بچگی الگوی من بوده است.
  سقف آرزوهایت در استقلال کجا است؟
امیدوارم بتوانم جا پای آقا‌فرهاد بگذارم. من خیلی دوست دارم مثل آقا‌فرهاد بازیکن بزرگی شوم.
  این چندوقت کدام بازیکنان بیشتر کمک کردند تا در استقلال تنها نباشی؟
بزرگ‌ترهای تیم مثل آقا‌پژمان (منتظری) و آقای علی کریمی و از همه مهم‌تر خود آقا‌فرهاد خیلی به من کمک کردند و امیدوارم جواب اعتماد آنها را بدهم.
  این فصل استقلال را چطور ارزیابی می‌کنی؟
استقلال در هر شرایطی تیم بزرگی است و بزرگ می‌ماند. شک نکنید اوضاع تیم در آینده بهتر خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :