• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 12 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54477
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ZBz8
+
-

کمک 210میلیارد تومانی خیرین به مدارس مناطق سیل‌زده

آموزش و پرورش
کمک 210میلیارد تومانی خیرین به مدارس مناطق سیل‌زده

جشن «گلریزان»، گلریزانی که در گود زورخانه نبود، برای آزادی زندانیان یا تهیه جهیزیه برای نوعروسان نبود، بلکه گلریزان 210میلیارد تومانی خیرین برای بازسازی و نوسازی مدارس مناطق سیل زده کشور بود.
به گزارش همشهری، در جشن گلریزان خیرین مدرسه ساز کشور که شامگاه دوشنبه نهم اردیبهشت امسال در سالن همایش‌های صدا و سیما و به همت مؤسسه فرهنگی مصلی نژاد با مشارکت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد، یک‌بار دیگر مردم خیراندیش و نیکوکار با ایثار و از خود گذشتگی، ده‌ها میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس سیل‌زده کمک کردند. 
در این گلریزان افراد حاضر تعهد کردند تا 200میلیارد تومان یعنی نیمی از مبلغ 400میلیارد تومان برآورد شده برای بازسازی و نوسازی مدارس کشور را بپردازند. 
در ابتدای همایش ملی خیرین مدرسه‌ساز برای کمک به امر بازسازی، نوسازی و تجهیز مدارس سیل زده، استانداران استان‌های خوزستان و لرستان و سرپرست استانداری گلستان، گزارشی از آخرین وضعیت سیل زدگان در این استان‌ها ارائه کردند. در ادامه معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سیل به یک هزار و 480مدرسه در ۹استان آسیب‌زده است.  مهرالله رخشانی‌مهر آمار مدارس آسیب‌دیده از سیل را اینگونه بیان کرد: ۴۴۴ مدرسه در استان لرستان، ۱۱۴مدرسه در استان خوزستان، ۳۲۴ مدرسه در استان گلستان، ۱۸مدرسه دراستان فارس، ۵۰ مدرسه در استان ایلام، ۳۵۷ مدرسه در استان همدان، ۲مدرسه در استان کرمانشاه، ۱۱۳ مدرسه در استان چهارمحال و بختیاری و ۵۸ مدرسه در استان مازندران است که از این تعداد ۲۱۰مدرسه آسیب کلی و هزار و 270مدرسه آسیب جزئی دیده اند.
سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در این همایش گفت: حدود یک هزار و 500مدرسه در جریان سیل اخیر دچار آسیب شدند که باید هرچه سریع‌تر کار مرمت و بازسازی آنها انجام شود و این فضاها مجدداً در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید