• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 12 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54447
+
-

در حاشیه سیاست

شهید مطهری و شرایط اضطرار
علی مطهری به مناسبت سالروز شهادت پدرش با شفقنا گفت‌وگو کرده است. وی در بخشی از این گفت‌وگو خاطرنشان می‌کند: «شهید مطهری اصرار داشتند که پست دولتی نگیرند امام نیز در ابتدا همین نظر را داشتند ولی بعدها بر اثر اضطرار قبول کردند تا وارد پست‌های اجرایی دولتی شوند. شهید مطهری نیز می‌گویند روحانیون پست‌های دولتی را اشغال نکنند مگر در اضطرار؛ یعنی در جایی که غیرروحانی صالحی وجود نداشته باشد و مجبور باشیم، اشکالی ندارد و این اضطرار ادامه پیدا کرده است و 40سال به طول انجامیده است.» 

آمریکا در پی حکومت جنگل است
وزیر امور خارجه که به قطر سفر کرده در مجمع همکاری گفت‌وگوی آسیایی یک‌بار دیگر پیشنهاد خود برای تشکیل مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای را روی میز گذاشت.
محمدجواد ظریف در این اجلاس که با حضور مقامات کشورهای مختلف برگزار شد، با بیان اینکه ما باید به‌صورت دسته‌جمعی به یکجانبه‌گرایی هشداردهنده دولت کنونی ایالات متحده آمریکا بپردازیم، تأکید کرد: اعمال اراده – زودهنگام یا دیرهنگام - یک قدرت بر دیگر ملت‌ها به مثابه تهدیدی وجودی برای همگان به شمار می‌آید. وزیر خارجه اضافه کرد: مادامی که قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را برای تضمین چندجانبه‌گرایی مشترکا به کار نگیریم، موج نوظهور و خصمانه یکجانبه‌گرایی می‌تواند تمامی جهان را درنوردد و در چشم بر هم زدنی حکومت جنگل را جایگزین حکومت قانون کند.  به گزارش ایسنا، ظریف در واکنش به‌احتمال قرار دادن نام اخوان‌المسلمین در لیست گروه‌های تروریستی نیز تصریح کرد: آمریکا در جایگاهی نیست که دیگران را در لیست تروریستی قرار دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید