• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 9 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54048
+
-

استقلال- شفر؛ نزدیک خط پایان

امیرحسین اعظمی

شکست برابر پدیده آخرین امیدهای استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر را نقش برآب کرد. تساوی پرسپولیس و سپاهان بهترین فرصت برای آبی‌های پایتخت بود که با پیروزی در مشهد، در فاصله 3امتیازی رقیب سنتی‌شان قرار بگیرند، اما وینفرد شفر در یک بازی بزرگ دیگر هم قافیه را باخت. استقلال در لیگ با دریافت 10گل بهترین آمار در خط دفاعی را دارد؛ آماری فوق‌العاده که می‌تواند یک تیم را قهرمان کند. مشکل اصلی اما امتیازهای طلایی در بازی‌های بزرگ است، آبی‌های پایتخت در 5بازی برابر پارس‌جنوبی، سپاهان، تراکتورسازی، پرسپولیس و پدیده با نتیجه مشابه یک بر صفر شکست خوردند و حالا شفر مانده است و روزهای بی‌جامی. او جام حذفی را از دست داد و در لیگ برتر هم نتوانست انتظار چند ساله هواداران استقلال را با پایانی خوش به قهرمانی ختم کند.به‌نظر می‌رسد که استقلال و شفر به پایان راه نزدیک شده‌اند؛ راهی که در نهایت منجر به قطع همکاری باشگاه با این پیرمرد آلمانی خواهد شد. او این روزها دیگر روی سکوهای آبی هم محبوب نیست و به‌دلیل تصمیمات عجیب و غریبش یکی از عوامل اصلی ناکامی این فصل از نگاه هواداران است.

  شروع شایعات بعد از باخت
دقایقی بعد از باخت بود که شایعات درخصوص اخراج شفر در همان مشهد شروع شد. یک خبرنگار در کنفرانس خبری از مترجم شفر درخصوص شایعه اخراج این مربی سؤال کرد که البته مدیر رسانه‌ای استقلال ترجیح داد این سؤال را از شفر نپرسد. روز گذشته هم سایت‌های مختلف خبری از تعلیق فعالیت شفر و حتی اخراج او خبر دادند، ماجرا زمانی جدی‌تر شد که شایعه شد شفر به همراه پسرش در تمرین دیروز استقلال که در سالن برگزار شد، غایب بود اما عصر دیروز سایت‌های خبری از حضور شفر در تمرین ریکاوری استقلال خبر دادند. با این حال می‌گویند باشگاه استقلال قرار است تا پایان فصل مجیدی را جانشین شفر کند اما روز گذشته امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال به فارس گفت:« صحبت‌های مطرح شده همه گمانه‌زنی رسانه‌هاست و هیچ صحبت رسمی از سوی مسئولان باشگاه استقلال مطرح نشده است.استقلال بازی را باخته و طبیعی است که چنین مسائلی مطرح شود. ما بازی مهمی را باختیم ولی از طرف ما هیچ تصمیمی درخصوص برکناری وینفرد شفر و جانشینی مجیدی اتخاذ نشده است. من با مشاوران فنی و افراد اهل فن و هیأت مدیره صحبت می‌کنم. تمامی اخبار پیرامون حضور مجیدی و برکناری شفر گمانه‌زنی است. ما هم تصمیمی نگرفته‌ایم و من هم با هیچ‌کسی در مورد این قضایا صحبت نکرده‌ام.»

  فتحی: در فرصت مناسب تصمیم می‌گیریم
مسئولان باشگاه استقلال به این جمع‌بندی رسیده‌اند که فعلا از واژه اخراج برای شفر استفاده نمی‌کنند، این مربی یک فصل دیگر با این باشگاه قرارداد دارد و رقم قراردادش یک میلیون و 200هزار دلار است؛ بنابراین باید این مربی آلمانی به‌صورت توافقی با استقلالی‌ها قطع همکاری کند. باید دید آیا شفر با مسئولان باشگاه توافق خواهد کرد یا باشگاه استقلال شاهد یک پرونده مالی سنگین جدید در کمیته انضباطی فیفا خواهد بود. فتحی در قسمت دیگری از حرف‌هایش تأکید کرد:« فعلا قراری برای تشکیل جلسه هیأت مدیره نگذاشته‌ایم، بحث ماندن آقای شفر یک بحث فنی است و نه احساسی. ما یک طرف بحث قرارداد با وی را داریم و از یک طرف هم بحث فنی داریم. باید در فرصت مناسب در این خصوص تصمیم بگیریم.» با این حال قرار داد 17میلیاردی شفر با استقلال برای این باشگاه یک چالش بزرگ محسوب می‌شود و به گفته یک منبع آگاه، استقلال تصمیم نهایی را در مورد شفر گرفته و می‌‌خواهد پس از قطع همکاری با این مربی، دنبال یک گزینه خارجی دیگر برود. این در حالی است که روز گذشته شایعاتی درخصوص مذاکره مسئولان این باشگاه با روبرتو دونادونی و زوران مامیچ مطرح شد.

  نقطه منفی کارنامه شفر
لیگ‌هجدهم در شرایطی برای استقلال آغاز شد که این تیم فصل نقل و انتقالات پر ماجرایی را پشت سر گذاشت، بازیکنانی مثل جباروف، مامه تیام، مجید حسینی، امید نورافکن و امید ابراهیمی از استقلال جدا شدند و شفر در غیاب ستون‌های فصل گذشته تیمش ناچار به خرید تعداد زیادی بازیکن شد که در این بین تعداد کمی از آنها توانستند عملکرد موفقی در مجموع فصل داشته باشند. اما در این بین نباید فراموش کرد که وینفرد شفر به‌خاطر قرارداد با یک شبکه تلویزیونی در سوئیس برای جام جهانی تمرینات استقلال را بسیار دیرتر از حد عادی آغاز کرد و چون پروسه جذب بازیکن در این تیم طولانی شد، آبی‌ها فصل را در شرایطی استارت زدند که نه از نظر بدنی آمادگی کامل داشتند و نه بازیکنان جدید این تیم توانستند خود را با قدیمی‌ها هماهنگ کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید