• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 9 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54025
+
-

تذکر جدی برانکو‌ به سرخپوشان

تذکر جدی برانکو‌ به سرخپوشان

لیگ هجدهم برخلاف چند‌فصل گذشته، یکی از بهترین لیگ‌های چند‌سال اخیر بوده است. حضور پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور و پدیده در کورس قهرمانی باعث شده تا رقابت در صدر جدول به اوج خودش برسد و به همین دلیل در لیگ امسال هر بازی حکم فینالی را برای مدعیان قهرمانی دارد. با وجود این، در فاصله 3هفته مانده به پایان لیگ، به‌نظر می‌رسد با نتایجی که در هفته‌27 رقم خورد، حالا شانس پرسپولیس برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی برای سومین‌بار متوالی خیلی بیشتر از سایر تیم‌ها خواهد بود.
تراکتور هم‌اکنون با بحران روبه‌رو شده ‌و به همین دلیل در 3هفته گذشته 3‌شکست را برابر سپیدرود، پیکان و ذوب‌آهن متحمل شد تا از صدر جدول فاصله زیادی بگیرد. تیم پدیده هم که در این فصل یکی از بهترین تیم‌های لیگ بود، با کسب چند نتیجه ضعیف، امید زیادی به قهرمانی ندارد و تنها به‌دنبال کسب سهمیه آسیایی برای نخستین‌بار در تاریخ است. سپاهان هم بعد از شکست برابر استقلال و کسب پیروزی برابر سایپا در بازی برابر پرسپولیس به تساوی رضایت داد و حالا برای قهرمانی باید 3بازی آینده خود را پیروز شود و امید به از دست‌دادن امتیاز از سوی پرسپولیس داشته باشد. استقلال اما جدی‌ترین حریف سرخپوشان برای رسیدن به قهرمانی بود و می‌توانست با پیروزی برابر پدیده شانس زیادی برای پشت‌سر‌گذاشتن پرسپولیس و رسیدن به قهرمانی داشته باشد اما با شکست برابر میزبان مشهدی بهترین فرصت خود را برای قهرمانی از دست داد تا حالا این پرسپولیس باشد که بیشترین شانس را برای قهرمانی داشته باشد.
با وجود شانس بالای سرخپوشان برای قهرمانی اما شرایط جدول طوری است که پرسپولیس درصورت عدم‌نتیجه‌گیری در 3هفته پایانی لیگ می‌تواند تاوان سنگینی به قیمت از دست‌دادن قهرمانی را بپردازد. این نکته‌ای است که سرمربی سرخپوشان به خوبی آن را می‌داند و به همین دلیل روز گذشته درخصوص این موضوع برای سرخپوشان دقایقی صحبت کرد. برانکو به بازیکنان گفت: «با وجود نتایجی که در این هفته رقم خورد، اما حالا قهرمانی بسیار در خطر است و باید در 3هفته پایانی بسیار باهوش ظاهر شویم. 3دیدار باقیمانده برای ما بسیار مهم خواهد بود و هیچ کوتاهی نباید انجام شود. باید این نکته را بدانید که درصورت کوچک‌ترین اشتباه، می‌توانید قهرمانی را به‌راحتی از دست بدهید و تمام زحمات شما در طول یک فصل سخت به‌راحتی از بین برود.»
برانکو همچنین روز گذشته در گفت‌وگویی ‌با «ورزش3» در پاسخ به این سؤال که بعد از شکست دیروز استقلال، خیلی‌ها پرسپولیس را قهرمان زودهنگام لیگ هجدهم می‌دانند، گفت: «ما شانس اول قهرمانی هستیم اما باید برای قهرمانی 5امتیاز بگیریم.»
او افزود: «ما آنقدر زودباور نیستیم که فکر کنیم کار تمام‌شده و شرایط را آسان بگیریم. ما 2بازی خارج از خانه و 3بازی دشوار داریم و اگر سهل‌انگاری کنیم، ممکن است برایمان فاجعه رخ بدهد. ما تجربه از دست‌دادن قهرمانی را داریم و به همین دلیل کاملا عاقل و هوشیار خواهیم بود و تا زمانی که دستمان روی جام نباشد و جام را بالای سر نبریم، از قهرمانی هم اطمینان نداریم.»
برانکو درباره پیروزی پدیده که تا حدودی شانس استقلال را برای قهرمانی ‌کم کرد، افزود: «به تیم یحیی (گل‌محمدی) تبریک می‌گویم. من از ابتدای فصل هم گفتم که آنها بهترین فوتبال را بازی می‌کنند و شایسته جایگاهی هستند که دارند. من برایشان در ادامه آرزوی موفقیت می‌کنم. پدیده تیم بسیار خوبی است و می‌دانستم که استقلال روز سختی در مشهد دارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید