• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 9 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53977
+
-

نکته روز

نکته روز
نکته روز


      پشتوانه اجتماعی نظام دامنه هدف براندازان است
ابوالفضل سروش، نماینده تهران در توییتی نوشت: « آستانه تحمل مردم و پشتوانه اجتماعی نظام دامنه هدف براندازان است. این روزها از هر فضایی و مجالی برای القای ناامیدی به مردم سوءاستفاده می‌شود. همدلی با مردم و عزم جهادی برای رفع مشکلات معیشتی‌شان باطل‌السحر نارضایتی‌های بروز یافته است. درنگ نکنیم.»

      تکرارها باز هم تأثیر می‌گذارد
احمد مازنی، نماینده تهران با انتقاد از ایده شرکت نکردن اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده گفت: نباید از ترس اینکه اصلاح‌طلبان رأی نیاورند یا ممکن است آرای کمتری به‌دست آورند از حضور در انتخابات هراس داشته باشند. البته من معتقدم جریان اصیل اصلاحات در دل ملت جای دارد و از پایگاه اجتماعی قوی برخوردار است، آرای بالایی دارد و در انتخابات رأی بالایی خواهد آورد؛ تکرارهای رئیس دولت اصلاحات باز هم تأثیر خواهد گذاشت. (اعتماد آنلاین)
 
      با چه‌کسی شرط بگذاریم؟
مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری و نماینده مردم تهران در واکنش به پیشنهادهای سعید حجاریان مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرط بگذارند گفت: ما معتقدیم که اصلی‌ترین محور تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان در کشور همین شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است و تصمیمات مهم نیز براساس رأی همین شورا لحاظ خواهند شد. به گزارش خبرآنلاین کواکبیان گفت: من معتقدم که ابتدا این موضوع باید به‌طور کامل شفاف شده و پیش از هرچیز پرسیده شود که ما باید با چه‌کسی شرط بگذاریم؟ با شورای نگهبان؟ با مجلس یا با دولت؛ بنابراین با شرط و شروط، کاری از پیش نخواهیم برد بلکه باید کاری کنیم که مسائل اصلاح شود.

      ما سریع‌القلم را به سپاه می‌آوردیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجلاس دبیران استان‌های حزب موتلفه با بیان اینکه امروز برخی انقلاب را عامل مشکلات می‌دانند، گفت: امروز این عده از افراد برای ردیف کردن خسارات ناشی از آیین کشورداری دینی و تفکر انقلابی نظریه‌پردازی می‌کنند. ما برخی از این افراد مانند آقای محمود سریع‌القلم را در دهه۶۰ به سپاه می‌آوردیم تا سخنرانی‌هایی را در تبیین انقلاب اسلامی داشته باشد. به گزارش مهر، محمدحسین صفارهرندی افزود: امروز متأسفانه این نوع نگاه از تریبون‌های حکومتی ابراز می‌شود چرا که فردی مانند آقای سریع‌القلم مدتی به‌صورت نانوشته مشاور آقای روحانی بود و از طرف وی به مجامع جهانی می‌رفت و در سازمان‌های بین‌المللی به‌عنوان نماینده فکری حکومت ایران سخنرانی می‌کرد. او در این سخنرانی‌ها ابراز می‌کرد که ما از نگرش انقلابی عبور کرده‌ایم و قصد داریم به جامعه جهانی بپیوندیم.

      شورای نگهبان تابع فشار نیست
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود در بحث طرح اصلاح قانون انتخابات فشارهایی به شورای نگهبان وارد شده است، اظهار داشت: شورای نگهبان تابع فشار نیست. به‌گزارش فارس، وی افزود: هیچ وقت فشار بر ما اثر نمی‌گذارد و اگر هم جایی به شما چنین گفتند، بگویید شورای نگهبان تابع فشار نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید