• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53940
+
-

بازگشت اهواز به روزهای پیش از سیل

خوزستان
بازگشت اهواز به روزهای پیش از سیل

سیدعلیرضا شریفی/اهواز - خبرنگار


یک ماه از وقوع سیل در خوزستان می‌گذرد و با اعلام خروج این استان از شرایط اضطرار و بازگشت به شرایط پایدار، حالا همه منتظر پاک شدن آثار سیل از شهرها و روستاهای استان هستند. با فروکش کردن آب در اکثر نقاط روستایی و شهری، بازسازی مناطق سیل‌زده در دستور کار قرار گرفته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌ جمهوری در سفری که چند روز پیش به خوزستان داشت، در این باره گفت: پیش‌بینی می‌کنیم کار بازسازی مناطق سیل‌زده تا 9 ماه دیگر به پایان برسد.
محمد امید با بیان این‌که جدول‌های مربوط به تعیین خسارت به سیل‌زدگان خوزستانی در بخش‌های مسکن، اشتغال و اموال آماده و روند پرداخت خسارت به آنها آغاز شده است، افزود: دولت متعهد است همه خسارت‌های واردشده به مردم سیل‌زده جبران شود.
هرچند شرایط خوزستان از حالت اضطرار خارج شده است، اما مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: هنوز پایان آماده‌باش را به هیچ دستگاهی اعلام نکرده‌ایم. کیامرث حاجی‌زاده افزود: با توجه به فروکش کردن آب در برخی روستاها وضع به گونه‌ای است که سیل‌زدگان می‌توانند به منازل خود برگردند. کمیته بازگشت شامل فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده است.
شهردار اهواز هم از بازگشایی مسیرها و آغاز بازسازی بلوارها و پارک‌های ساحلی خبر داد و به همشهری گفت: با توجه به خروجی سدها و کاهش دبی رودخانه کارون، شرایط برای بازگشایی بلوار ساحلی فراهم شده است.  منصورکتان باف بهسازی معابر و نظافت شهری را اولویت‌های شهرداری اهواز در روزهای پس از سیل عنوان و اظهار کرد: از معاونان خود و شهرداران مناطق خواسته‌ام که وضع پارک‌ها و معابر را از نظر زیرسازی و استحکام بررسی کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ یا نشست جاده‌ها نباشیم. شهردار اهواز تاکید کرد: در جلسه‌هایی که با شرکت آب و فاضلاب اهواز داشتیم، قرار شد برای حل مشکل روان‌آب‌ها و فاضلاب همکاری کند تا شهر به حالت طبیعی خود بازگردد.

این خبر را به اشتراک بگذارید