• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53939
+
-

یک هفته فرهنگی برای همدلی

عاطفه علیان/اصفهان - خبرنگار 

هر سال از سوم تا نهم اردیبهشت، هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود. با توجه به وقوع سیل و با هدف همدلی با هموطنان سیل‌زده بنا به درخواست شهردار اصفهان برنامه‌های میدانی هفته فرهنگی اصفهان لغو و شعار «همدلی برای ایران» برای آن انتخاب شد. در این یک هفته، فقط برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با اجراهای متعدد به همراه نشست‌های تخصصی در حال برگزاری است و بیشتر برنامه‌های امسال حول محور «فرهنگ عامه اصفهان» است.
شهردار اصفهان با بیان این‌که در گذشته «روز اصفهان» محل مناقشه بین اصفهان‌دوستان و مدیریت شهری بوده است به همشهری گفت: در سال گذشته، طی مصوبه شورای اسلامی شهر، اول آذر به عنوان «روز اصفهان» انتخاب شد و هفته نخست اردیبهشت هفته فرهنگی در نظر گرفته شد.
قدرت‌الله نوروزی افزود: با توجه به این‌که شهرداری اصفهان در ساعت‌های اولیه به یاری هموطنان در استان‌های مختلف درگیر سیل شتافت، با وجود طراحی 175 برنامه و بیش از 2 هزار اجرا در هفته فرهنگی، برخی از برنامه‌های مفرح و شاد لغو شد و با همکاری و پشتیبانی از سمن‌ها و خیریه‌ها، برنامه‌های ویژه‌ای برای همدلی و کمک به سیل‌زدگان، با شعار «همدلی برای ایران» اجرا شد. بی‌شک این بهترین پاسداشت برای اصفهان است که مردمانش همیشه در صف اول ایثارگری و نوع‌دوستی‌اند. رئیس کمیسیون فرهنگی - ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به بهار زیبای نصف جهان اظهار کرد: اصفهان در اردیبهشت مقصد جذاب گردشگران داخلی و خارجی است. بنابراین با برپایی برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی در هفته اول اردیبهشت می‌توان به شناخت فرهنگ و تاریخ اصفهان همت گماشت. فریده روشن افزود: سال گذشته بازخوردهای بسیار خوبی از هفته فرهنگی حاصل شد. امسال هم برنامه‌ها حول محور فرهنگ عامه است تا شهروندان و به‌خصوص نسل جوان با فرهنگ غنی فولکلور اعم از گویش، لهجه و آداب و رسوم و نوع پوشش بیشتر آشنا شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید