• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53589
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

شهر، رنگ کتاب گرفت
همزمان با آغاز به‌کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب، بخش‌های مختلف شهر رنگ و بوی فرهنگ کتاب و کتابخوانی گرفته است.
به‌گزارش همشهری، از دیروز 4اردیبهشت که نمایشگاه افتتاح شد، نه فقط محوطه مصلای تهران به‌عنوان میزبان نمایشگاه بین‌المللی و خیابان‌های اطراف که داخل واگن‌های مترو هم برش‌هایی از چند کتاب نصب شد.
این متن‌ها و کتاب‌ها به انتخاب اهالی فرهنگ یا براساس انتخاب‌های مردمی برای نمایش در واگن‌های مترو نصب شده‌اند تا در سفرهای شهری و هنگام فراغت مسافران، لحظاتی صرف خواندن شود.

  ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان طب ایرانی در ۶منطقه
با همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و اداره کل سلامت شهرداری تهران، خدمات مشاوره‌ای و آموزشی رایگان طب ایرانی توسط جامعه دانشگاهی این حوزه در گذرهای سلامت و سرای محلات مناطق مختلف ارائه می‌شود. به گزارش ایسنا، با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران و متخصصان طب ایرانی، غرفه‌ای در گذرهای سلامت مناطق ۴، ۶، ۷، ۱۲، ۱۵ و ۱۹ و دانشگاه فرهنگیان، به ارائه مشاوره رایگان طب ایرانی اختصاص یافته است و در برخی سرای محلات نیز همایش رایگان طب ایرانی برای عموم مردم برگزار می‌شود. 

ساماندهی حمل بار در نمایشگاه کتاب
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به برگزاری سی و دومین نمایشگاه کتاب گفت: «۱۵۰ چرخ‌دستی در محل نمایشگاه مستقر شده‌اند. این افراد با لباس متحدالشکل، شماره و پلاک مختص به هر چرخ دستی در نمایشگاه فعالیت می‌کنند.» به گزارش همشهری، حمیدرضا تحصیلی در تشریح تمهیدات شرکت ساماندهی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه طی 2ماه گذشته جلسات متعددی با ستاد برگزاری نمایشگاه داشته‌ایم، عنوان کرد: «امسال نیز مانند سال‌های گذشته شرکت ساماندهی با نظارت بر نحوه خدمت‌رسانی چرخ‌دستی‌ها در نمایشگاه حضور دارد. سازماندهی نیروها به 2 دسته انتظام و ناظر  است که دسته اول برای کنترل چرخ‌دستی‌ها و افراد غیرمجاز و دسته دوم جهت نظارت بر خدمات ارائه شده توسط افراد مجاز، از جمله اقدامات شرکت جهت نظم بخشی به پدیده حمل بار در نمایشگاه کتاب است.» او ادامه داد: «طبق تعرفه، چرخ‌دستی‌ها مجازند برای حمل بار ناشرین و غرفه‌داران، مبلغ ۱۰هزار تومان و برای حمل بار بازدیدکنندگان مبلغ ۲۰هزار تومان دریافت کنند.»

ممنوعیت ساخت‌وساز در رودخانه و مسیل‌ها
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به آسیب‌های ناشی از سیل اخیر گفت: «در برخی مناطق سیل‌زده شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بودیم که مشکلات زیادی را ایجاد کردند و در این راستا وزارت کشور آماده همکاری با دستگاه‌های مسئول برای مقابله اصولی با این ساخت و سازهاست.» به گزارش ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد عنوان کرد: «حوادث اخیر نشان داد که ضرورت آزاد‌سازی‌، کنترل و نظارت بر عرصه‌های مذکور با توجه به مسئولیت وزارت نیرو مطابق با ماده 2قانون توزیع عادلانه آب که بستر انهار طبیعی و کانال‌های عمومی، رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مرداب‌ها و برکه‌های طبیعی را در اختیار حکومت جمهوری اسلامی دانسته است، تا چه میزان می‌تواند از بروز این قبیل مخاطرات جلوگیری کند.» 

  کاهش قیمت انواع سیب، خیار و هندوانه در میادین میوه و تره‌بار
نرخنامه جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار با اعلام قیمت 34نوع میوه از آناناس، توت فرنگی و موز گرفته تا انواع پرتقال، سیب و خیار منتشر شد. به گزارش همشهری، در این نرخنامه قیمت هر کیلوگرم سیب زرد و سیب قرمز دستچین با 400تومان کاهش به 7400تومان رسیده؛ ضمن اینکه قیمت هر کیلوگرم هندوانه با 300تومان کاهش به 2500تومان رسیده است. قیمت انواع خیار نیز با کاهش روبه‌رو بوده، چنانچه قیمت هر کیلوگرم خیار رسمی و رویال با 700تومان کاهش به 3هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم خیار کوتاه با 300تومان کاهش به 5300تومان و قیمت هر کیلوگرم خیار گلخانه‌ای نیز با 300تومان کاهش به 4700تومان رسیده است. قیمت هر کیلوگرم طالبی به قیمت 4900تومان و ملون به قیمت 5200تومان عرضه می‌شود، ضمن اینکه خربزه با قیمت هر کیلوگرم 5200تومان و هندوانه تو زرد با قیمت هر کیلوگرم 2900تومان به تازگی وارد میادین شده است. میوه‌های نوبرانه ازجمله گوجه سبز به قیمت 19500تومان و چغاله بادام با قیمت 25هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسند.

این خبر را به اشتراک بگذارید