• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53588
+
-

ثبت روزانه 20هزار تخلف معاینه فنی در تهران

ترافیک
ثبت روزانه 20هزار تخلف معاینه فنی در تهران

هم‌اکنون روزانه 550هزار خودرو وارد شهر تهران می‌شوند که بیشترین معضل ترافیک تهران ناشی از خودروهای حومه‌ای است. از این تعداد روزانه 20هزار تخلف معاینه فنی در تهران ثبت می‌شود.
به گزارش همشهری، محسن پورسیدآقایی، معاون شهردار تهران با اعلام خبر تجهیز معابر ورودی و خروجی شهر تهران به دوربین‌های پلاک‌خوان گفت: هم‌اکنون ثبت تخلف معاینه فنی با 1400دوربین، ثبت تخلف ورودی محدوده طرح ترافیک از طریق 92دوربین و ثبت تخلف محدوده زوج یا فرد از طریق 111دوربین صورت می‌گیرد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: روزانه 10میلیون رکورد از طریق دوربین‌های سطح شهر گرفته می‌شود که از این میزان 15هزار ثبت تخلف سرعت و چراغ قرمز بوده است.
پورسیدآقایی همچنین به آمار تخلفات معاینه فنی و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج یا فرد اشاره کرد و گفت: برابر آمار شرکت کنترل ترافیک تهران روزانه 20هزار تخلف معاینه فنی در سطح شهر تهران و بیش از 70هزار تخلف ورود غیرمجاز به محدوده زوج یا فرد و محدوده ترافیک از طریق دوربین‌ها ثبت می‌شود. او با اشاره به اینکه جرایم خاص معاینه فنی از جرایم رانندگی جداشده و 100درصد آن باید برای رفع آلودگی هوا به شهرداری پرداخت شود اظهار داشت: طی سال گذشته 3‌میلیون و ٦٠٠هزار جریمه معاینه فنی در شهر تهران برابر با 180میلیارد تومان صادرشده که تاکنون تنها 36میلیارد تومان آن وصول‌شده است که برابر قانون بودجه به شهرداری تهران تعلق می‌گیرد ولی متأسفانه دولت تنها یک و نیم میلیارد تومان به آن تخصیص داده است و الباقی را صرف کمبود بودجه‌های خود کرده است.
معاون شهردار تهران بر ضرورت توسعه و نوسازی و بهسازی تونل‌های شهری تأکید کرد و گفت: توسعه، نوسازی و تجهیز سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل، روشنایی، تهویه و اعلام اطفای حریق ازجمله اقداماتی است که در تونل‌های شهری در دست اقدام است که بالغ بر 50میلیارد تومان هزینه دربرخواهد داشت. او گفت: بیشترین معضل ترافیک تهران را خودروهای حومه شامل می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید