• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 4 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53498
+
-

توسعه در بورس ایده

توسعه در بورس ایده



مـدیـرعـامــل فرابورس اعلام کرد: تاکنون ۳۱۸‌دارایی فکری در بورس ایده درج شده که ۱۲‌مورد آن به میزان ۱۰ میلیارد تومان معامله شده است.

به گزارش همشهری؛ امیر هامونی در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران گفت: بعد از آمریکا، ایران دومین بازار رسمی را در زمینه معامله دارایی‌های فکری تاسیس کرده است. به گفته او حتی در کشور‌های توسعه یافته آسیایی نیز این بازار دارایی‌های فکری وجود ندارد و تجربه ایران می‌تواند مورد استفاده سایر بورس‌ها قرار بگیرد.

مدیرعامل فرابورس گفت: چرا فکر یک مهندس یا کارگر یا کسی که می‌خواهد مجموعه خود را به پیشرفت برساند مورد معامله قرار نگیرد.
هامونی افزود: در یک اقتصاد دانش بنیان دارایی‌های فکری جزو بسیار مهمی‌اند که با تشکیل یک شرکت دانش بنیان و استفاده از سرمایه می‌تواند به ثمر برسد.
او گفت: از دیگر ارکان اقتصاد دانش بنیان می‌توانیم به صندوق‌های جسورانه که ۵۵۰ میلیارد تومان پول در آن مبادله شده، صندوق‌های خطرپذیر و صندوق در صندوق اشاره کنیم که امسال مجوز گرفته و قرار است وارد سیستم شود و با ۲۰۰ میلیارد تومان کار خود را شروع کرده و به هزار میلیارد تومان می‌رسد.
مدیرعامل فرابورس افزود: بنا داریم حلقه‌های گم شده اقتصاد دانش بنیان را پیدا کنیم و به‌نظر من باید اساتید و صاحبان فکر هم باید بتوانند که از ابزار بازار استفاده کنند و بازار در آینده از آن نخبگان علمی خواهد بود.

هامونی درخصوص اقتصاد دانش بنیان گفت: دارایی‌های فکری ثبت می‌شود و به لحاظ نوآوری بررسی می‌شود و از طرف دیگر خریدار هم بررسی می‌شود که خوش حساب باشد و به این صورت برای خریداران حراج انجام می‌شود.
او درباره تأمین مالی استارتاپ‌ها افزود: استارتاپ‌هایی که می‌توانند سرمایه جذب کنند موفق هستند و بعد از اینکه کار خود را گسترش دادند یعنی افزایش سرمایه دادند می‌توانند در تابلوی فرابورس درج شوند.
مدیرعامل فرابورس گفت: استارتاپ‌هایی که می‌خواهند در تابلوی فرابورس درج شوند باید استاندارد‌های حسابداری را رعایت کنند، زیرا ادبیات بازار سرمایه ادبیات شفافیت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید