• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53222
+
-

مأموریت؛پیروزی شماره4

شفر تا به امروز 3‌تقابل با الهلال داشته و رکورد صددرصد پیروزی را در کارنامه دارد

مأموریت؛پیروزی شماره4

ذوب‌آهن که از پلی‌آف به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رسیده، هیچ بعید نیست امروز به عنوان اولین تیم ایرانی راهی مرحله حذفی شود. ذوبی‌ها از 3‌بازی دور رفت، 7‌امتیاز جمع کرده‌اند و با پیروزی در بازی امروز مقابل الوصل امارات، به دور بعد صعود می‌کنند. شاگردان منصوریان در آخرین بازی دور رفت با نتیجه 3 بر یک الوصل را در خاک امارات شکست دادند و امید زیادی به تکرار این پیروزی در اصفهان دارند. در حال‌حاضر الوصل امارات تیم 3‌امتیازی است گروه است و روی پله چهارم ایستاده است. الزورا عراق و النصر عربستان، تیم‌های 4‌امتیازی گروه ذوب هستند که امشب به مصاف هم می‌روند.
فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به بدترین شکل ممکن برای استقلالی‌ها استارت خورد. شاگردان شفر که با 3‌برد متوالی مقابل پارس‌جنوبی، ذوب‌آهن و فولاد در لیگ برتر اوج گرفته بودند، در نخستین بازی آسیایی با الدحیل روبه‌رو شدند و مقابل این تیم تن به شکست 3 بر صفر دادند. آبی‌پوشان پایتخت در دومین بازی لیگ قهرمانان به مصاف العین رفتند که در بازی اول و در خانه مغلوب الهلال شده بود. استقلالی‌ها تا دقیقه85 بازی دوم از حریف اماراتی خود پیش بودند و 3‌امتیاز را در جیب داشتند اما با دریافت یک‌گل، برد را با تساوی عوض کردند. البته این بدترین اتفاق روز دوم برای آبی‌ها نبود، چراکه الهلال در بازی همزمان با نتیجه 3 بر یک الدحیل را شکست داد و به صدر جدول صعود کرد. قدرتنمایی الهلال و 2‌بازی پیش‌روی استقلال مقابل این تیم، باعث شد تا خیلی‌ها تیم شفر را حذف شده زودهنگام لیگ قهرمانان این فصل معرفی کنند. در این شرایط استقلالی‌ها سال جدید را هم با شکست مقابل پرسپولیس و تساوی مقابل سایپا آغاز کردند تا هواداران این تیم کوچک‌ترین امیدی به موفقیت در آسیا نداشته باشند اما تیم شفر در آخرین بازی دور رفت لیگ قهرمانان دست به کار بزرگی زد و توانست الهلال را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. با این برد استقلالی‌ها نه‌تنها به جدول برگشتند بلکه با الدحیل قطر هم‌امتیاز شدند. الدحیل که در گام اول استقلال را گلباران کرده بود، در بازی سوم مقابل العین به تساوی رضایت داد و 4‌امتیازی شد. حالا پس از گذشت 15‌روز استقلال بار دیگر به الهلال رسیده و برای زنده نگه داشتن شانس صعود، باید از این تیم امتیاز بگیرد.
 آبی کمرنگ و آبی پررنگ
شرایط استقلال و الهلال پس از بازی رفت کاملا متفاوت بوده است. استقلالی‌ها پس از شکست دادن الهلال، سپاهان را در اصفهان شکست داده‌اند و در تهران هم از پس ماشین‌سازی برآمده‌اند تا همچنان در کورس قهرمانی لیگ برتر باقی بمانند. در مقابل الهلال پس از شکست مقابل نماینده ایران، 2‌بار به مصاف الاهلی رفته که حاصل آن یک‌برد و یک‌باخت بوده است. این تیم در آخرین بازی پیش از رویارویی با استقلال هم دوئلی با نجم ساحلی تونس داشته و فینال جام زاید را با نتیجه 2 بر یک واگذار کرده است. همین شرایط نشان می‌دهد تیم دوم لیگ برتر ایران که 5‌امتیاز با صدر فاصله دارد، با روحیه بالاتری گام به مصاف با تیم دوم لیگ عربستان می‌گذارد تا با یک‌برد شیرین در زمین بی‌طرف، گام بلندی برای صعود بردارد. الهلال در حال‌حاضر با یک‌بازی کمتر نسبت به النصر، روی پله دوم جدول لیگ عربستان ایستاده و تنها یک‌امتیاز با صدر فاصله دارد.
 گربه سیاه
وینفرد شفر به‌عنوان سرمربی آبی‌پوشان پایتخت، رقیب سرسختی برای الهلال بوده و همین مسئله هواداران استقلال را به پیروزی در بازی امشب حسابی امیدوار کرده است. استقلال با سرمربیگری مرد آلمانی، 3‌تقابل آسیایی با الهلال داشته که حاصل آن 3‌برد شیرین بوده است. آبی‌ها سال گذشته هم در مرحله گروهی با الهلال همگروه بودند و موفق شدند رفت و برگشت این تیم را با نتیجه مشابه یک بر صفر شکست دهند. استقلالی‌ها بازی رفت سال گذشته را با تک‌گل تیام و بازی برگشت را با گل وریا غفوری از الهلال بردند. شفر امسال برای سومین‌بار مقابل الهلال قرار گرفت و موفق شد مقابل این تیم در پیروزی هت‌تریک کند. فراموش نکنیم استقلالی‌ها در سال2013 هم با همین الهلال در گروه مرگ همگروه بودند و موفق شدند در بازی برگشت این تیم را در خاک عربستان شکست دهند. استقلالی‌ها بازی برگشت سال2013 را با نتیجه یک بر صفر به الهلال باختند. در این شرایط باید دید شفر با رقم زدن چهارمین برد متوالی‌اش مقابل الهلال بار دیگر استقلال را به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا می‌رساند یا خیر.
 تغییرات احتمالی
مصدومیت فرشید اسماعیلی در بازی با ماشین‌سازی باعث شد شفر تا پایان فصل یکی از مهره‌های کلیدی‌اش را از دست بدهد. با توجه به همین اتفاق ترکیب استقلال برای بازی با الهلال تغییراتی خواهد داشت. خیلی‌ها از طارق همام عراقی به‌عنوان جانشین فرشید اسماعیلی نام می‌برند؛ بازیکنی که هفته‌ها به دلیل مصدومیت دور از میادین بوده اما حالا آماده تقابل با الهلال شده است. در مقابل خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کنند وریا غفوری که به تازگی از بند مصدومیت رها شده، جای فرشید اسماعیلی را در ترکیب اصلی می‌گیرد. با این اتفاق خسرو حیدری که در بازی رفت مقابل الهلال نمایش قابل‌قبولی داشت، در پست دفاع راست بازی می‌کند تا وریا غفوری به‌عنوان هافبک راست در فاز هجومی به تیم کمک کند. مهدی قائدی هم می‌تواند یکی از سورپرایز‌های شفر برای بازی امشب باشد؛ بازیکنی که در بازی قبل مقابل ماشین‌سازی به زمین آمد و تک‌گل تیمش را به‌ثمر رساند. فرشید باقری یکی دیگر از مهره‌هایی است که شفر برای این بازی در اختیار دارد و هیچ بعید نیست به‌عنوان بازیکن ذخیره او را به میدان بفرستد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید