• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53228
+
-

فصل عجیب اشکان

اشکان دژاگه برای همه اهالی فوتبال ایران یک بازیکن بسیار محترم و دوست‌داشتنی تلقی می‌شود؛ کسی که پیش از جام‌جهانی 2014 قبول کرد با لباس تیم ملی ایران به میدان برود و در این سال‌ها هرچه در چنته داشته گذاشته است. او در جام ملت‌های آسیا هم یکی از چهره‌های زحمتکش و درخشان تیم ملی بود. با وجود این اشکان در حوزه باشگاهی فصل عجیبی را پشت‌سر گذاشت.
 بالاتر از هر رقمی
دژاگه ابتدای فصل با قراردادی گران‌قیمت به تراکتورسازی پیوست. تنها چند روز پیش از این انتقال مهم، محمدرضا زنوزی در مصاحبه‌ای گله کرده بود که «هر رقمی به دژاگه و مسعود شجاعی پیشنهاد می‌کنیم آنها حاضر نمی‌شوند به لیگ ایران بیایند. این چه وضعی است». اما کمتر از یک هفته بعد ناگهان هر دو کاپیتان تیم ملی به‌طور همزمان به تراکتورسازی پیوستند تا روشن شود پولی که زنوزی به آنها داده، از «هر رقمی» هم بالاتر است! به هر حال انتخاب اشکان خیلی‌ها را سورپرایز کرد. همه می‌دانستند که او علاقه دارد فوتبالش را در اروپا دنبال کند، اما پیشنهاد چرب تراکتورسازی مسیر سال‌های پایانی بازیگری اشکان را تغییر داد.
  احضار به کمیته اخلاق و ماجرای سؤال عجیب
اولین حضور باشگاهی دژاگه در ورزشگاه آزادی با شکست 3 بر صفر تراکتورسازی ناهماهنگ برابر استقلال همراه بود. بعد از این بازی در تونل ورزشگاه آزادی سؤالی از اشکان شد که هم او و هم بسیاری از ناظران را ناراحت کرد. خبرنگار پرسید: «آیا برای استراحت به لیگ ایران آمده‌اید؟» اشکان که در آن لحظه شوکه شده بود چیزی نگفت، اما بعدتر در پستی اینستاگرامی از خجالت خبرنگار درآمد. در شرایطی که او را به کمیته اخلاق احضار کرده بودند تا در مورد خالکوبی‌هایش توجیه شود، اشکان در دفاع از خودش پستی اینستاگرامی منتشر کرد و نوشت: «آیا من بی‌احترامی کردم که دارم فوتبال بازی می‌کنم و ممکن است مردم تتوهای مرا ببینند یا بی‌احترامی را آن خبرنگاری می‌کند که از من می‌پرسد آیا برای استراحت به لیگ ایران آمده‌ای؟»
  دعوا با توشاک
این یک قاب عجیب و باورنکردنی بود. در فوتبال ایران شاید می‌شد از همه انتظار داشت به تعویض‌شان اعتراض کنند، غیر از اشکان دژاگه. اما اشکان خیلی زود هوادارانش را غافلگیر کرد. ماجرا به بازی نفت آبادان و تراکتورسازی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور مربوط می‌شود که با شکست و حذف تراکتور همراه شد. درحالی‌که اشکان در دقیقه63 این مسابقه به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده بود، در دقیقه 107بار دیگر تعویض و از زمین خارج شد. دژاگه که به‌شدت از این تصمیم جان توشاک عصبانی شده بود، خشمش را به وضوح چندین مرتبه روی نیمکت نشان داد. با وجود این، نه توشاک و نه باشگاه تراکتورسازی تصمیمی دال بر مجازات اشکان نگرفتند.
  محرومیت از بازی با سپاهان
در هفته نوزدهم لیگ برتر تراکتورسازی برابر سایپا با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد. در این بازی اشکان دژاگه به‌خاطر انجام یک خطای ناشیانه و غیرضروری در زمین تیم حریف اخطار گرفت و بازی با سپاهان را از دست داد. از آنجا که وجهه دژاگه برخلاف فروزان بسیار خوب است، کسی در باشگاه تراکتورسازی یقه اشکان را نگرفت و به او اتهام نزد که عمدا محروم شده، اما در عوض همه سراغ فدراسیون اصفهانی رفتند و مدعی شدند داور بازی از عمد ستاره تراکتور را برای دیدار با سپاهان محروم کرده است! با وجود این تراکتور بدون اشکان هم سپاهان را 2 بر صفر شکست داد.
  درگیری با هوادار خودی
آخرین سکانس از فصل عجیب‎وغریب اشکان دژاگه، در پایان بازی همین هفته برابر پیکان رقم خورد؛ جایی که برخی هواداران به مسعود شجاعی حمله کردند و او برای پشتیبانی از دوست و همبازی‌اش با آنها درگیر شد. حالا شایعاتی در مورد محرومیت دژاگه از بازی با ذوب‌آهن و شاید حتی تقابل سرنوشت‌ساز با پرسپولیس به گوش می‌رسد که اگر درست باشد، بار دیگر صدای اعتراض هواداران و مدیران تراکتورسازی را به آسمان خواهد برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید