• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 5 بهمن 1396
کد مطلب : 5283
+
-

درخواست مردم برای پیگیری تصادفات جاده چالوس

به‌دنبال انتشار گزارش «اسرار شنبه پر‌تصادف در جاده چالوس»، تعدادی از شهروندان در تماس با همشهری از تصادف عجیبی گفتند که در جاده‌ چالوس برایشان رخ داده بود و خواستار پیگیری مسئولان درباره علت این تصادفات شدند.

یکی از تماس‌گیرندگان، دکتر پورنگ، استاد دانشگاه است که دی‌ماه امسال گرفتار تصادفی عجیب شد. او می‌گوید: حدود 40سال است که برای رفتن به شمال کشور از جاده چالوس تردد می‌کنم و تا قبل از دی‌ماه یک‌بار هم تصادف نکرده‌ام. من در زمان برف، باران و حتی یخبندان از این جاده عبور کرده‌ام اما اتفاقی که چند روز پیش برایم رخ داد، باعث شگفتی‌ام شد. آن روز حوالی ساعت 7صبح بود و از شمال کشور به تهران برمی‌گشتم. از تونل کندوان و مناطقی که جاده کاملا یخ‌زده بود، عبور کردم اما پس از گچسر، درحالی‌که جاده خلوت و هوا خوب بود و من با سرعت معمولی در حرکت بودم ناگهان پشت ماشین لغزید و بدون اینکه ترمز کنم، از مسیر منحرف و با خودرویی که از روبه‌رو در حرکت بود، تصادف کردم. آنقدر شوکه شده بودم که نمی‌دانستم چه‌کار کنم. ظرف 3، 4دقیقه چند جرثقیل در محل حاضر شدند و آن روز ماشین من و فردی که با او تصادف کرده بودم به پارکینگ منتقل شد.  خوشبختانه در این تصادف به کسی آسیب جانی نرسید اما تا مدت‌ها فکرم مشغول بود و هنوز نمی‌دانستم چرا چنین اتفاقی برایم رخ داده است. حتی پس از آن تصمیم گرفتم دیگر از جاده چالوس عبور نکنم تا اینکه با خواندن گزارش همشهری، متوجه شدم که این اتفاق برای چند نفر دیگر هم رخ داده و به همین دلیل از مسئولان تقاضا دارم که این ماجرا را با جدیت پیگیری کنند تا اگر مشکل از آسفالت جاده است یا هر چیز دیگر، سریع‌تر برطرف شده و دیگر شاهد چنین تصادفاتی نباشیم. یکی دیگر از شهروندان نیز با گفتن این جمله که خودش از زبان مردم منطقه شنیده که تصادفات بین گچسر و آسارا در جاده چالوس به‌خاطر پاشیدن گازوئیل در جاده است، خواست که مسئولان وزارت راه با فرستادن کارشناسان خبره به این منطقه، موضوع را بررسی کنند.

براساس این گزارش، درحالی‌که برخی از مردم منطقه و حادثه‌دیدگان ریختن گازوئیل توسط راننده جرثقیل‌ها و برخی نیز کیفیت نامناسب آسفالت جاده را عامل لغزنده شدن جاده و ایجاد تصادفات می‌دانند، پلیس اما معتقد است که همه این تصادفات به این دلیل رخ می‌دهد که رانندگان از سرعت مطمئنه هنگام رانندگی استفاده نمی‌کنند و مهارت رانندگی در جاده پرپیچ‌وخم چالوس را ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید