• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 بهمن 1396
کد مطلب : 5289
+
-

تکذیب مرگ زلزله‌زدگان در سرما

فرماندارهای شهرهای سرپل‌ ذهاب، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اخبار منتشر شده درباره مرگ تعدادی از زلزله‌زدگان در سرما را تکذیب کردند.

روز گذشته خبری در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که باعث نگرانی بسیاری از مردم در سراسر کشور شد. خبر، از مرگ تعدادی از زلزله‌زدگان کرمانشاه بر اثر سرما حکایت داشت. کسی که این خبر را اعلام کرده بود، نماینده منطقه اورامانات، جایی که زلزله خسارت زیادی به بار آورد، در مجلس شورای اسلامی بود. شهاب نادری در پایان جلسه علنی دیروز گفت: شب گذشته(سه‌شنبه‌شب) چند نفر در مناطق زلزله‌زده به‌دلیل سرمازدگی فوت کردند. اظهارات نماینده مجلس در چشم برهم‌زدنی در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیچید و نگرانی‌های زیادی را به همراه داشت. تا جایی که بسیاری از مردم با نوشتن پست‌های احساسی خواستار رسیدگی به این ماجرا شدند. اما تنها چند ساعت پس از این ماجرا بود که فرماندارهای منطقه اورامانات به این خبر واکنش نشان دادند و آن را تکذیب کردند.

به گزارش ایلنا، اکبر سنجابی، فرماندار سرپل ذهاب گفت: امروز خبری مبنی بر مرگ تعدادی از حادثه‌دیدگان زلزله‌زده کرمانشاه بر اثر سرمازدگی منتشر شد که صحت ندارد و چنین خبری مورد تأیید ما نیست.

وی افزود: کمبودهایی در وضعیت رسیدگی به زلزله‌زدگان وجود دارد ولی شرایط به‌گونه‌ای نیست که فردی در مناطق زلزله‌زده تاکنون بر اثر سرمازدگی فوت کرده باشد. به گفته وی، تنها حوادثی که منجر به مرگ هموطنان‌مان در مناطق زلزله‌زده شده 3 مورد آتش‌سوزی در اسکان‌های اضطراری بود که منجر به مرگ 2زن و یک مرد جوان شد.

اما فرماندار ثلاث باباجانی نیز خبر مرگ در سرما را تکذیب کرد و گفت: در شهرستان ثلاث باباجانی و روستاهای اطراف آن تاکنون هیچ‌گونه خبری مبنی بر اینکه فردی بر اثر سرمازدگی در اسکان‌های اضطراری فوت کرده باشد گزارش نشده است.

وی گفت: مردم زلزله‌زده این مناطق در حد کمک‌های انجام شده امکانات گرمایشی در اختیارشان قرار دارد و وضعیت این افراد به لحاظ گرمایشی به‌گونه‌ای نیست که منجر به مرگ کسی شود. در همین حال فرماندار جوانرود نیز گفت: شهرستان ما به‌دلیل شرایط اقلیمی دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی است و اینکه مردم زلزله زده ما با وجود اسکان‌های اضطراری و وسایل گرمایشی دارای مشکلاتی باشند طبیعی بوده ولی امدادرسانی به این مردم خوب پیش می‌رود. آرش زره‌تن لهونی ادامه داد: با این حال تاکنون هیچ‌گونه مورد فوتی در مناطق زلزله‌زده ما بر اثر سرمای هوا گزارش نشده است. فرماندار روانسر نیز با تکذیب این خبر گفت: تاکنون هیچ مورد فوتی در این شهرستان و روستاهای اطراف آن بر اثر سرما در اسکان‌های اضطراری گزارش نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید