• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 5 بهمن 1396
کد مطلب : 5277
+
-

ادعای عجیب درباره غرق‌شدن ناوشکن ایرانی

ادعای عجیب درباره غرق‌شدن ناوشکن ایرانی

درحالی‌که روزنامه ایزوستای روسیه گزارش کرده ناوشکن دماوند، بزرگ‌ترین کشتی جنگی ایران در حال غرق شدن است، اما پیگیری‌های همشهری از این حکایت دارد که احتمال غرق شدن این ناو بعید است.

به گزارش همشهری، روز سه‌شنبه برخی از خبرگزاری‌ها به نقل از روزنامه ایزوستای روسیه گزارش کردند که ناوشکن دماوند در حال غرق شدن در دریای خزر است. این خبر در حالی منتشر شد که حدود 2هفته پیش گزارش‌هایی از سانحه دیدن این کشتی منتشر شد.

سخنگوی ارتش نیز اعلام کرد که ناوشکن دماوند هنگام ورود به بندر انزلی به‌علت افزایش سرعت باد و طوفان شدید در دریای خزر، با موج‌شکن‌ برخورد کرد که در این حادثه 2نفر از خدمه دماوند مفقود شدند و در بررسی‌ها مشخص شد میزان خسارت و آسیب وارد شده به ناوشکن جدی بوده و ناوشکن نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد. در ادامه و درحالی‌که با پیدا شدن پیکر یکی از شهدای این حادثه، جست‌وجو برای یافتن سرنوشت دومین مفقود ادامه داشت، روزنامه روسی نوشت که ناوشکن دماوند نه‌تنها از میان سنگ‌های موج‌شکن بزرگ‌ترین پایگاه نیروی دریایی ایران در بندر انزلی بیرون کشیده نشده است، بلکه ممکن است غرق شود، اما پیگیری‌های خبرنگار همشهری نشان می‌دهد محلی که ناوشکن در آنجا گرفتار شده، نزدیک ساحل و جایی است که عمق زیادی ندارد و به همین دلیل احتمال غرق شدن در آن منطقه وجود ندارد.

 از سوی دیگر تنها زمانی خطر غرق شدن این ناوشکن را تهدید می‌کند که دریا آن را به مناطق عمیق برگرداند که هم‌اکنون نیز با توجه به اینکه ناوشکن با تجهیزات ویژه مهار شده، امکان بازگشت آن به نقاط عمیق دریا نیز بعید است.

این خبر را به اشتراک بگذارید