• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 28 فروردین 1398
کد مطلب : 52706
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oov3
+
-

تانک آلمانی - ماشین ایرانی

در شروع بیست‌وششمین هفته از لیگ برتر، استقلال مقابل تیمی قرار می‌گیرد که شهرتش را بیشتر مدیون تیم همشهری است تا خودش! ماشین‌سازی سبزپوش را در این فصل بیشتر به‌عنوان تیمی می‌شناسند که برای قهرمانی تراکتورسازی تلاش می‌کند و به همین دلیل مقابل تیم‌های مدعی باانگیزه‌تر و سختکوش‌تر می‌شود. خود ماشین‌سازان البته این موضوع را رد می‌کنند و تیتر مصاحبه بازیکنان این تیم در روزهای اخیر این بوده است: «برای ما فرق نمی‌کند چه تیمی قهرمان می‌شود.» اما برای اینکه به حقیقت پی ببریم حتی لازم نیست از دل آنها خبر داشته باشیم. کافی است نگاهی به نام مالکان دو تیم بیندازیم. البته مالکان که نه، مالک تنها.
 استقلال منهای پنج
بازی رفت دو تیم در تبریز بدون گل مساوی شد و این اتفاق در روزهایی رخ داد که تیم شفر به سختی گل می‌زد و تساوی بدون گل تکراری‌ترین نتیجه آن تیم بود. اما آبی‌ها بعد از آن کم‌کم اوج گرفتند و برای چند هفته همه رقبا را از دم تیغ گذراندند. سکته یک‌هفته‌ای که با شکست در داربی برای این تیم رخ داد نیز خیلی زود فراموش شد و استقلال بیرون از خانه 2 برد مقابل الهلال و سپاهان به‌دست آورد که ارزش بالای این دو نتیجه از اسم‌ورسم دو تیم کاملا پیداست. آبی‌ها حالا با غایبان زیاد اما با روحیه‌ای بسیار بالا به ماشین‌سازی رسیده‌اند. طارق همام، وریا غفوری، محسن کریمی و الله‌یار صیادمنش مصدومان استقلال هستند که همگی روزهای پایانی آماده‌سازی را طی می‌کنند ولی در دیدار امروز حضور نخواهند داشت. فرشید باقری هم همچنان محروم است و تاوان اتفاقات رخ‌داده در داربی تهران را پس می‌دهد. شفر بدون این 5بازیکن ترکیبش را مقابل ماشین‌سازی می‌چیند تا با کسب 3امتیاز این بازی به کسب قهرمانی و یا لااقل نایب‌قهرمانی این فصل امیدوار بماند.
 هیس، آبی‌ها گل نمی‌خورند
استقلال صاحب بهترین خط دفاعی این فصل چه در بازی‌های خانگی و چه در کل بازی‌هاست. آبی‌ها فقط 9گل خورده دارند و با این آمار در فاصله 5هفته تا پایان لیگ می‌توانند حتی مدعی شکستن رکورد تاریخی پرسپولیس و استقلال خوزستان باشند. استقلال اگر در 5بازی آینده کمتر از 5گل بخورد رکورد 14گل را شکسته و به بهترین خط دفاعی در تاریخ لیگ تبدیل می‌شود. خط دفاعی آبی‌ها در این فصل طی 13بازی در ورزشگاه آزادی فقط 2بار تسلیم شده‌اند. یک گل خورده مقابل سپاهان و یک گل در داربی تهران تنها گل‌های خورده استقلال در آزادی هستند. با این آمار خیره‌کننده، احتمالا ماشین‌سازی با داشتن سومین خط حمله ضعیف این فصل نباید امیدی به باز کردن دروازه استقلال داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید