• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 بهمن 1396
کد مطلب : 5258
+
-

کافه مجلس

 گزارش مجلس از اصل ۴۴ به قوه قضاییه می‌رود 

نمایندگان با ۱۳۰ رأی موافق به گزارش نحوه اجرای قانون سیاست‌های اصل ۴۴ رأی دادند و این گزارش جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع می‌شود. نادر قاضی‌پور، سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گزارش این کمیسیون در مورد نحوه اجرای قانون سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی را در جلسه دیروز مجلس قرائت کرد و گفت: طبق ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در جلسات خود مواردی را بررسی کرده است.

 

 بررسی بودجه در جلسه غیرعلنی 

مجلس برای بررسی دقیق‌تر لایحه بودجه سال آینده جلسه غیرعلنی برگزار می‌کند. حسن‌پور در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری به پایان بررسی لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق مجلس اشاره کرد و گفت: لازم بود مجلس جلسه غیرعلنی برای بررسی لایحه بودجه سال آتی برگزار کند تا نمایندگان دیدگاه‌ها و نظرات خود را در مورد آن ارائه کنند. در پی این اخطار علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در پاسخ به او گفت: رسیدگی به لایحه بودجه ۹۷ کل کشور از 2هفته آینده در مجلس آغاز می‌شود که درصورت نیاز جلسه غیرعلنی برگزار کنیم.

 

 لایحه جامع انتخابات کجاست؟

مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تذکری خطاب به وزیر کشور گفت: وزارت کشور باید لایحه جامع انتخابات را که مدت‌ها در دولت خاک می‌خورد، سریع‌تر به مجلس ارائه دهد. او که در صحن علنی دیروز مجلس سخن می‌گفت، افزود: وزارت کشور پیشانی دولت در استان‌ها محسوب می‌شود؛ لذا با وجود اینکه وعده‌های زیادی به سهامداران پدیده شاندیز داده شده اما هنوز مشکلات آنها رفع نشده؛ لذا باید سریع‌تر سازوکاری برای رفع مشکلات آنها اندیشیده شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید