• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 27 فروردین 1398
کد مطلب : 52534
+
-

دوبرگردان قمری

دوبرگردان قمری

خسرو قمری -رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری- زمانی که با بیانیه تند کمیته ملی المپیک مبنی بر سوء مدیریتش مواجه شد سریعا صحبت‌هایش را تکذیب کرد! او کم‌تجربگی مدیر روابط عمومی فدراسیون را دلیل این اتفاقات دانست. در ادامه مدیر روابط عمومی فدراسیون روز گذشته از سمت خود استعفا کرد تا مشخص شود او قربانی اظهارنظرهای رئیس فدراسیون بوده است. قمری در مصاحبه آخرش به نتایج ضعیف بازی‌های آسیایی و دریافت کامل بودجه فدراسیون در سال97 که در بیانیه کمیته ملی المپیک عنوان شده بود هیچ اشاره‌ای نکرده است.
  قمری: قدردان کمیته المپیک هستیم
خسرو قمری -رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری- در گفت‌وگو با سایت وزارت ورزش و جوانان گفت: «با تمام‌مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی، در سال گذشته نهایت همکاری از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان نسبت به دوچرخه‌سواری صورت گرفته که ما قدردان آنها هستیم. شاید این شائبه برای مسئولان کمیته ملی المپیک پیش آمده باشد که ما قدردان حمایت‌های مالی آنها نیستیم و من اعلام می‌کنم در سال۹۷ بیشترین توجه از سوی کمیته به فدراسیون ما شده است». همچنین قمری مطالب منتشر شده در فضای مجازی درخصوص این فدراسیون و کمیته ملی المپیک را ناشی از کم‌تجربگی روابط عمومی فدراسیون دانست. منظور رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری از فضای مجازی سایت رسمی فدراسیون دوچرخه‌سواری است! این سایت چند روز پیش در مصاحبه‌ای با خسرو قمری از عدم ‌اعزام به مسابقات آسیایی ازبکستان به دلیل مشکلات مالی خبر داده بود. قمری در صحبت‌هایش با گلایه از کمیته ملی المپیک مدعی شده بودجه لازم در اختیار آنها قرار نگرفته است و به همین دلیل رکابزنان به ازبکستان اعزام نخواهند شد. همین صحبت‌های قمری واکنش تند مسئولین کمیته ملی المپیک را به همراه داشت تا آنجا که سوء مدیریت را دلیل عدم ‌نتیجه‌گیری فدراسیون دوچرخه‌سواری دانستند و در ادامه با انتشار اسنادی از سوی کمیته ملی المپیک مشخص شد فدراسیون دوچرخه‌سواری از منابع قابل توجهی از طرف کمیته ملی المپیک بهره‌مند شده است! بلافاصله پس از این بیانیه خسرو قمری از مواضع قبلی خود کوتاه آمد و اعلام کرد سوءتفاهم شده است.
 آیا فدراسیون در قهرمانی آسیا نتیجه می‌گیرد؟
حامد قاسمی -مدیر روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری- نیز در واکنش به تغییر موضع عجیب رئیس فدراسیون، از سمت خود کناره‌گیری کرد. او درباره این تصمیم خود گفت: «استعفای خود را به اطلاع رئیس فدراسیون رساندم. امروز شاهد بی‌اخلاقی و ناجوانمردی در فدراسیون دوچرخه‌سواری بودیم». شاید بهتر بود رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری به عدم ‌نتیجه‌گیری این فدراسیون در بازی‌های آسیایی جاکارتا اشاره می‌کرد که نتوانستند حتی یک مدال از 3مدالی که در اینچئون گرفته بودند را تکرار کنند. این در حالی است که به گفته مسئولین کمیته ملی المپیک فدراسیون دوچرخه‌سواری پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا قول کسب مدال داده بودند. فدراسیون در حالی اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی از اعزام تیم به مسابقات قهرمانی آسیا ناتوان است که از سال پیش برنامه این رقابت‌ها مشخص بوده و می‌توانسته با مدیریت منابع مالی این سفر را تدارک ببیند. حال اینکه تیم دوچرخه‌سواری ایران در این مسابقات نتیجه می‌گیرد یا خیر مسئله‌ای است که باید تا نهم اردیبهشت ماه منتظر ماند و دید رکابزنان چه عملکردی از خود به نمایش می‌گذارند. مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا در روزهای سوم تا نهم اردیبهشت‌ماه به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار خواهد شد؛ این مسابقات در رده جوانان و بزرگسالان زنان و مردان برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :