• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 26 فروردین 1398
کد مطلب : 52404
+
-

درشهر

درشهر
درشهر


      اجرای ۱۷عنوان برنامه به‌مناسبت اعیاد شعبانیه
همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام‌حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و حضرت ولی‌عصر(عج)، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ۱۷عنوان برنامه فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران از ۲۰فروردین تا سوم اردیبهشت‌ماه با موضوعات محوری «انتظار و امید» خبر داد. به گزارش همشهری، سعید اوحدی گفت: «جشن صبح امید در شب میلاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود و از صداوسیما پخش می‌شود، جشن «به وقت عاشقی» با مولودی‌خوانی توسط مداحان اهل‌بیت(ع) در مناطق ۲، ۴، ۵، ۶، ۹، ۱۲، ۱۴، ۱۵ و ۱۹ میزبان شهروندان است.»  او ادامه داد: «سه کنسرت موسیقی به مناسبت نیمه‌شعبان در قالب طرح «هنر برای همه» در روز ۳۱فروردین‌ماه در برج میلاد، فرهنگسرای ارسباران و پردیس تئاتر تهران پیش‌بینی شده است.»

      رفع تصرف زمین ۸۰۰۰ متری در خیابان آفریقا
رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از رفع تصرف غیرقانونی یک زمین ۸۰۰۰ متری به ارزش بیش از چند 10 میلیارد تومان در خیابان آفریقا(نلسون ماندلا) تهران خبر داد. به گزارش ایلنا، سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، در توضیح این خبر گفت:  مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که طی ۲۰ سال گذشته افرادی اقدام به تأسیس غیرقانونی گلخانه در منطقه خیابان آفریقا کرده و با تصرف غیرقانونی بخشی از بوستان نزدیک گلخانه، متراژ گلخانه را به ۸۰۰۰متر افزایش داده و حتی قسمتی از معابر عمومی را نیز به آن ملحق کردند. با تکمیل تحقیقات، طی هماهنگی با دستگاه قضایی دستور خلع ید صادر و طی 3 روز گذشته، ساخت‌وساز صورت گرفته در این محل تخریب و زمین آزاد شده در اختیار شهرداری منطقه ۳ قرار گرفت تا اقدامات قانونی جهت الحاق این زمین به بوستان منطقه انجام شود.

      بازداشت یکی از اعضای شورای شهر فردیس البرز
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس از بازداشت یکی از اعضای شورای شهر فردیس به‌دلیل مسائل مالی و اقتصادی خبر داد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس در این رابطه گفت: «یک عضو شورای شهر و یکی از مدیران سابق شهرداری فردیس بازداشت و روانه زندان شدند.» به گزارش ایسنا در منطقه البرز، حسن جهانشاه‌لو گفت: «عضو شورای شهر به اتهام اخذ رشوه به دستور مقام قضایی دستگیر شده است. همچنین روز گذشته یکی از مدیران سابق شهرداری فردیس به اتهام مشارکت در جعل و کلاهبرداری بازداشت و روانه زندان شد.»

      کاهش قیمت صیفی‌جات در میادین میوه و تره‌بار
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از کاهش قیمت انواع صیفی‌جات در میادین میوه و تره‌بار خبر داد. به‌گزارش همشهری، سیدسعید راد گفت: «براساس نرخنامه جدید این سازمان، نرخ 30محصول فرنگی ازجمله محصولات پرمصرفی همچون خیار، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، کاهو و سبزی در میادین میوه و تره‌بار کاهش یافت.»بدین‌ترتیب، علاوه بر کاهش قیمت کلم سفید و قرمز، ترب سفید و سیاه و چغندر، قیمت خیار رسمی و رویال با 500تومان کاهش در هر کیلوگرم به 3700تومان و قیمت سبزی با 300تومان کاهش در هر کیلوگرم به 3200تومان رسید. ضمن اینکه قیمت سیب‌زمینی انباری با 800تومان کاهش در هر کیلوگرم به 3800تومان رسیده است. قیمت فلفل دلمه سبز و رنگی با 1500تومان و 900تومان کاهش در هر کیلوگرم، به‌ترتیب به 5500تومان و 9هزار تومان و قیمت کاهوپیچ و رسمی نیز با 1400تومان کاهش در هر کیلوگرم، به‌ترتیب به 3100تومان و 2900تومان رسیده؛ ضمن اینکه قیمت کدو مسمایی سبز و کدو گلخانه‌ای رنگی به هر کیلوگرم 4100تومان و قیمت گوجه‌فرنگی بوته‌ای و گلخانه‌ای با 500تومان کاهش به 4200تومان رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید