• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 26 فروردین 1398
کد مطلب : 52393
+
-

آمادگی حداقلی کرمان برای مقابله با سیل

کرمان
آمادگی حداقلی کرمان برای مقابله با سیل

راضیه زنگی‌آبادی /کرمان- خبرنگار


 با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب‌های ایجادشده در استان‌های مختلف که خسارت زیادی هم به بار آورد، باید دید اگر سیلی در کرمان ایجاد شود آمادگی ستاد بحران استان و به‌ویژه شهر کرمان برای مقابله با اتفاقات طبیعی مانند سیل‌های احتمالی چگونه است. این در حالی است که در شورای مدیریت بحران که در 17فروردین‌ تشکیل شده بود، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان، خبر از وجود مسیل‌های تصرف‌شده در کرمان داده بود که در صورت بارندگی شدید، شهر را دچار مشکل خواهند کرد.

معاون عمرانی استاندار درباره مسیل‌های تخریب‌شده به همشهری می‌گوید: زمانی در منطقه شرقی شهر، سیل‌بندی به نام «بند مملکت» وجود داشت که دچار مشکل شده است. قرار شد یک‌سری کارها برای بازسازی این بند شروع شود. علاوه بر عملکردهای حفاظتی، بازسازی دیواره حفاظتی دور شهر را هم در برنامه قرار دادیم. در حال حاضر برنامه این است که در فاز اجرایی، کارهای ابتدایی را انجام دهیم تا به مراحل بعدی برسیم. 

مصطفی موسوی‌آیت‌اللهی درباره وضع بندمملکت ادامه می‌دهد: کوه‌های شهر در سمت شرق قرار دارند که اگر در این منطقه سیلی اتفاق بیفتد مشکلات زیادی به وجود می‌آید. در سال‌های گذشته در کرمان  بند مملکت وجود داشت، اما مسیر این بند در درازمدت به دلیل نبود بارندگی مورد تعرض قرار گرفته است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید