• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 25 فروردین 1398
کد مطلب : 52309
+
-

راننده وانت جنجالی به جای رفتن به زندان پاکبانی می‌کند

راننده وانت جنجالی به جای رفتن به زندان پاکبانی می‌کند


پسر جوانی که به‌دلیل رانندگی خطرناک با وانت خبرساز و فیلمش در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست شده بود با حکم دادگاه به جای رفتن به زندان باید پاکبانی کند.

به گزارش همشهری، این حادثه عجیب و جنجالی به روز 14مهرماه سال‌95برمی‌گردد. تصاویری که دوربین‌های مداربسته از این حادثه ضبط کرده بودند نشان می‌داد وانت پیکانی سفیدرنگ از خیابان اصلی وارد کوچه‌ای ورود ممنوع شده بود. با اینکه چندین خودرو در حال حرکت بودند راننده وانت اصرار داشت که به مسیر خلاف جهت ادامه دهد. ‌در این شرایط راننده وانت با کوبیدن خودرویش به چند خودرو توانست راه خود را باز کند اما در میانه راه درحالی‌که به چندین خودرو خسارت وارد کرده بود، گرفتار و توسط شهروندان دستگیر شد.

به‌دنبال انتشار این تصاویر گمانه‌زنی‌ها درباره این ماجرا در فضای مجازی آغاز شد. برخی اعلام کردند راننده وانت تبهکاری تحت تعقیب بود و برخی دیگر اعلام کردند که او هنگام رانندگی حالت طبیعی نداشته است. اما در ادامه معلوم شد که راننده وانت برای فرار از تصادفی که دقایقی قبل‌ از حادثه انجام داده بود وارد کوچه ورود ممنوع شده بود. او که جوانی 24ساله و دانشجوی رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد بود، دقایقی پیش از این حادثه، قبل از پل صدر با یک خودروی پژو 206تصادف کرده بود. او و راننده پژو با یکدیگر قرار می‌گذارند که خیابان را بند نیاورند و کمی جلوتر برای پرداخت خسارت با یکدیگر مذاکره کنند. در همین هنگام مأموران پلیس راهور نیز از راه می‌رسند اما پسر جوان بعد از نشستن پشت فرمان وانت فکر فرار به سرش می‌زند تا از خسارتی که به 206زده بود شانه خالی کند.

غافل از اینکه کمی آن طرف‌تر خسارت بزرگ‌تری به گردنش می‌افتد. او درحالی‌که فقط به فرار فکر می‌کرد، پایش را روی گاز گذاشت و از خیابان شریعتی وارد کوچه داد شد که ورود ممنوع بود. چند خودرو سد راهش بودند و در این شرایط او نه راه پیش داشت و نه پس. به همین دلیل تصمیم گرفت با کوبیدن خودرویش به سایر خودروها راهی باز کند. اما چند دقیقه بعد سرانجام توسط شهروندانی که از تخریب خودرویشان خشمگین شده بودند دستگیر و به مأموران کلانتری تحویل داده شد.

در بررسی‌های اولیه معلوم شد که این جوان گواهینامه و خودرویش نیز بیمه‌نامه معتبر داشته اما او با انگیزه فرار از پرداخت خسارت به راننده پژو206از چاله به چاه افتاده است. او اعتراف کرد که در آن لحظه از شدت ترس، هول شده بود و نمی‌دانست چه کار می‌کند و فقط سعی داشت از محل بگریزد که این حادثه رخ داد. او گفت: روز حادثه سوار وانت پیکان پدرم شدم تا در خیابان دور بزنم. اما در خیابان شریعتی تصادف کردم و آنقدر ترسیده بودم که تصمیم گرفتم فرار کنم و در آن لحظات کنترلی روی رفتارم نداشتم.

در ادامه تحقیقات در این پرونده متهم به پزشکی قانونی فرستاده شد تا درباره سلامت روانی‌اش تحقیق شود. بررسی‌ها درباره این جوان نشان می‌دهد که او فاقد سابقه کیفری است و جوانی درسخوان بود. در این شرایط بود که سلامت روانی‌اش در پزشکی قانونی تأیید و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

با گذشت بیش از 2سال از این ماجرا متهم در دادگاه محاکمه شد. براساس محتویات پرونده اتهام این جوان اخلال در نظم و آسایش عمومی بود. به همین دلیل قاضی وی را به‌دلیل اخلال در نظم و آسایش عمومی و تحت‌تأثیر قرار دادن آرامش عمومی گناهکار تشخیص داد و به تحمل 6‌ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد. با وجود صدور این رأی اما قاضی با استناد به ماده ۴۶ قانون مجازات اسلامی رأی را به‌مدت 3 سال تعلیق کرد اما برای اصلاح متهم وی را به ممنوعیت از رانندگی با وسایل نقلیه موتوری به‌مدت 2 سال و همچنین برای بازگشت آرامش به جامعه، به‌خصوص اهالی محل وقوع جرم به ارائه خدمات عمومی در همان کوچه به‌عنوان پاکبان محکوم کرد.

غلام فتحی، رئیس اداره حقوقی شهرداری منطقه یک با اعلام خبر صدور این رأی گفت: متهم رضایت مالکان همه خودروهای آسیب‌دیده را جلب کرده است و طبق حکم دادگاه باید به‌مدت 2 هفته، روزانه 6 ساعت به‌عنوان پاکبان محل وقوع جرم را رفت و روب کند و شهرداری منطقه یک بر اجرای این کار نظارت خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید