• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 25 فروردین 1398
کد مطلب : 52302
+
-

فیزیوتراپ قلابی، سارق خودرو بود

فیزیوتراپ قلابی، سارق خودرو بود


جوان شیاد به‌عنوان ماساژور و فیزیوتراپ به خانه طعمه‌هایش می‌رفت اما نقشه سرقت از آنها در سرش بود. او در حالی‌ که سرگرم ماساژ بود سوئیچ خودروی صاحب خانه را برمی‌داشت و در فرصتی مناسب خودروی او را سرقت می‌کرد.

به گزارش همشهری، چندی قبل مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی در جریان تحقیق درخصوص سرقت 2خودرو به نکات مشابهی در هر 2سرقت دست یافتند. خودروها از پارکینگ خانه صاحبان‌شان سرقت شده بود و سارق با در اختیار داشتن سوئیچ و ریموت پارکینگ توانسته بود به سادگی خودرو را از آنجا بدزدد؛ اما نکته اصلی این بود که چند روز قبل از سرقت، یک فیزیوتراپ به خانه هر دو مالباخته رفته بود و ممکن بود همین فرد در سرقت خودروها دست داشته باشد.

یکی از مالباختگان در این‌باره به مأموران گفت: از طریق برگه آگهی پخش‌شده در مجتمع با این فیزیوتراپ آشنا شدم و با او تماس گرفتم. چند روز بعد جوانی 30ساله که خودش را پزشک فیزیوتراپ معرفی می‌کرد به خانه‌ام آمد. او 3مرتبه برای ماساژ و فیزیوتراپی به خانه‌ام آمد اما بعد از آخرین مرتبه وقتی می‌خواستم سر کار بروم فهمیدم که ماشینم در پارکینگ نیست و سرقت شده است.

شاکی دیگر نیز با اظهاراتی مشابه گفت: جوان ماساژور 2مرتبه به خانه‌ام آمد و بعد از آخرین مرتبه‌ خودروی207 از پارکینگ خانه‌ام سرقت شد.

بررسی اظهارات 2شاکی نشان می‌داد به‌احتمال زیاد سارق هر دو خودرو مرد ماساژور است که توانسته هنگام ماساژ سوئیچ خودرو و ریموت پارکینگ را برداشته و در ادامه خودروها را سرقت کند. در این شرایط مأموران به آدرسی که در کارت ویزیت جوان ماساژور به ‌عنوان مطب اعلام شده بود رفتند اما در آنجا چنین مطبی وجود نداشت. درحالی‌که به‌نظر می‌رسید هیچ سرنخی از متهم وجود ندارد این‌بار کارآگاهان به اطلاعاتی درباره فردی که نامش در کارت ویزیت بود دست یافتند اما این فرد ادعا کرد مدتی قبل مدارک شناسایی‌اش سرقت شده که تحقیقات نشان می‌داد سارق مدارک جوانی 26ساله به نام مرتضی و از افراد سابقه‌دار بود. وقتی این جوان تحت بازجویی قرار گرفت، به سرقت مدارک اعتراف کرد و گفت مدارک سرقتی را در ازای دریافت پولی ناچیز به یکی از دوستانش به نام مسعود فروخته است.

هرچه تحقیقات ادامه پیدا می‌کرد مأموران به اطلاعات تازه‌تری درخصوص متهم اصلی دست پیدا می‌کردند تا اینکه روز پنجشنبه هفته گذشته موفق شدند او را در مخفیگاهش در حوالی سیدخندان دستگیر کنند. در جریان بازرسی از مخفیگاه متهم علاوه بر کشف کارت تبلیغاتی با موضوع ماساژدرمانی مقادیر قابل توجهی از اسناد و مدارک جعلی مرتبط با وزارت بهداشت، بیمارستان‌های سطح شهر تهران، مهرهای جعل‌شده ارگان‌های مختلف نظامی، انتظامی، دولتی و دادسراهای مختلف همراه با خودرو207 سرقتی را کشف کردند. همچنین معلوم شد درحالی‌که متهم دیپلمه است چندین مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با هویت جعلی برای خودش ساخته است.

او در اعترافاتش گفت: به بهانه انجام ماساژدرمانی چندین نوبت به خانه شاکیان رفتم و در آنجا توانستم با برداشتن سوئیچ خودروهایشان در فرصتی مناسب آنها را بدزدم. با یکی از خودروهای سرقت‌شده تصادف شدیدی در منطقه نظام‌آباد انجام دادم که در همان محل سرقت خودرو را رها کردم.

سرهنگ کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده گفت: تحقیقات از متهم در مراحل مقدماتی است. به همین دلیل از شهروندانی که با این شیوه از آنان سرقت شده دعوت می‌شود برای شناسایی متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی واقع در میدان نیلوفر مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید