• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 24 فروردین 1398
کد مطلب : 52093
+
-

20سال حبس برای متهم ردیف اول تعاونی اعتباری اعتماد ایرانیان


حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس‌کل دادگستری استان خراسان رضوی از صدور رأی متهمان پرونده موسوم به «تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان» خبر داد و گفت: دادگاه برای متهمان این پرونده مجازات حبس طولانی مدت، شلاق، اقامت اجباری و رد مال درنظر گرفته است. به گزارش میزان، براساس رأی صادره دادگاه متهم ردیف اول محمد مهدی پورسلیمی فرزند محمد را به لحاظ نقش برجسته‌ای که در تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان به‌عنوان رئیس هیأت مدیره داشته و به‌عبارتی سردستگی تخلفات و عناوین مجرمانه را در تعاونی مزبور برعهده داشته است به تحمل ۲۰ سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۲) و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی و از باب تکمیل مجازات به اقامت اجباری در یکی از شهرستان‌ها به‌مدت 2 سال محکوم کرده است.

متهم ردیف دوم احمد حیدری فرزند محمدعلی را به لحاظ نقشی که در تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان داشته و با وجود اینکه فاقد صلاحیت علمی و تخصص لازم بوده مسئولیت مهمی را پذیرفته است و بسیاری از اقدامات غیرقانونی با امضای وی انجام می‌شده است به تحمل ۱۲‌سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۳) و تحمل ۵۰ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی محکوم کرده است. متهم ردیف سوم علی محمد کریم‌پور‌کلاته‌منار فرزند عباسعلی به لحاظ نقشی که در تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان داشته و به‌عنوان فرد مورد اعتماد متهم ردیف اول در بسیاری از اقدامات خلاف قانون و تشویق مردم به تجمعات مؤثر بوده است به تحمل ۱۸ سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۲) و تحمل ۷۰‌ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی محکوم شده است.

سایر متهمان ردیف چهارم و پنجم و ششم احمد حاجی‌زادگان شعرباف فرزند عباس، محمدعلی زنده‌دل فرزند عبدالله و مهدی حسام فرزند علی‌اصغر را هر چند میزان تأثیر آنها در بروز نتیجه از سایر متهمان کمتر بوده است و لیکن به لحاظ اقداماتی که در راستای اهداف تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان انجام داده‌اند و بسیاری از تخلفات و اقدامات خلاف قانون با امضای آنها صورت می‌پذیرفته است هر یک به تحمل ۱۰ سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۴) و تحمل ۴۰ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی محکوم شده‌اند. متهم ردیف هفتم جمال لاری یزدی فرزند کاظم به تحمل ۱۱ سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۳) و تحمل ۴۵ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی محکوم شده است.

کلیه متهمان به رد اموال به‌دست آمده ناشی از جرم و فعالیت در تعاونی اعتبار ایرانیان پس از احراز موضوع و ضبط اموال محکوم شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید