• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 52029
+
-

پیشرفت امروز مدیون دفاع‌مقدس است

شهردار تهران: در دوران دفاع‌مقدس، شورحسینی شرایط را برای رزمندگان آسان می‌کرد

پیشرفت امروز مدیون دفاع‌مقدس است

محمد سرابی _ خبر‌نگار

شهردار تهران در دیدار با جمعی از جانبازان و مدافعان حرم اظهار کرد: اگر جنگ با معتقدات پیوند نداشت چه چیزی رزمندگان را در سرمای زمستان در اروندرود نگه می‌داشت یا باعث مقاومت آنها در گرمای 50درجه تابستان شلمچه می‌شد. این شور حسینی بود که به کمک رزمندگان می‌آمد و سخت‌ترین شرایط را برای آنان آسان می‌کرد.

پیروز حناچی با اشاره به ایام‌ ماه شعبان گفت: این روزها و مناسبت‌های ولادت ائمه از اعیاد بزرگ شیعیان است و باید از ارزش‌های عاشورایی درست مانند روزهای انقلاب و جنگ بهره ببریم. او افزود: امروز که کشور ما امنیت دارد و در خیلی از زمینه‌ها به موفقیت رسیده و دستش را به زانوی خود گرفته است، مدیون جنگ هستیم. من این افتخار را داشتم که در عملیات والفجر مقدماتی در معیت شهید «ابراهیم هادی» باشم که به واقع عنوان معلم اخلاق داشت؛ او زمانی که وارد عملیات شد، تازه از بستر مجروحیت در عملیات بیت‌المقدس برخاسته بود.
حناچی ادامه داد: حاج «بهروز پورشریفی» از دیگر چهره‌های جنگ بود که طراحی پل خیبر، پل بعثت و خیلی اتفاقات مهندسی دیگر، نتیجه زحمات او بود. شهردار تهران با اشاره به حضور داوطلبان افغان عضو گردان فاطمیون در جلسه اظهار کرد: یکی از برادران افغان به نام«مصطفی کریمی» که در دانشکده معماری دانشگاه تهران شاگرد من بود، در مبارزه با داعش به شهادت رسید و ما همیشه به یاد او هستیم. او در پایان گفت: این شور و عشق حسینی است که می‌تواند تحول بیافریند و مسیرها را برای ما باز کند؛ امیدواریم این شور همواره در کشورما جاری باشد، زیرا برکت کشور به‌واسطه برکت اهل‌بیت است. در پایان، پرچم مدافعان حرم «فاطمیون» به شهردار تهران اهدا شد.

طرح زوج و فرد جدید تابستان امسال اجرایی می‌شود
شهردار تهران از اجرای طرح زوج و فرد جدید تا آخر تابستان در پایتخت خبر داد. پیروز حناچی در حاشیه جلسه هیأت دولت اعلام کرد: طرح زوج و فرد جدید را احتمالا تا آخر تابستان به سمت اجرایی کردن می‌‌بریم.
شهردار تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نشست زمین در منطقه۱۸ تهران گفت: نشست زمین در تهران موضوع جدیدی نیست و بیش از 2دهه از نخستین گزارش‌‌ها در این زمینه می‌‌گذرد. این پدیده ارتباط مستقیمی با برداشت بی‌‌رویه از سفره‌های زیرزمینی دارد که امیدواریم با بارندگی‌‌های اخیر بخشی از آن برطرف شود. او به اقدامات شهرداری تهران در این زمینه اشاره کرد و افزود: جلوگیری از وقوع چنین پدیده‌هایی و برنامه‌‌ریزی برای مقابله با آن از جنس اقدامات ملی است و چیزی نیست که فقط شهرداری آن را انجام دهد ولی ما کاری که کردیم آن است که برداشت بی‌‌رویه از شبکه آب‌های زیرزمینی را بسیار محدود کردیم و سازمان فضای سبز ما هم تمام تلاشش این است که بیشتر از قنات‌ها استفاده کند.

شهردار تهران با اشاره به کمک‌های شهرداری در جریان سیل اخیر در استان گلستان تصریح کرد: ما جزو نخستین ارگان‌هایی بودیم که در سیل گلستان، کمک‌های تخصصی به آنجا فرستادیم و چندین دستگاه بالابر، جرثقیل و دستگاه‌های امدادی عازم مناطق سیل‌‌زده کردیم. همچنین شرکت فروشگاه شهروند هم کمک‌های کالایی به آنجا ارسال کرد. حناچی افزود: در خرم‌‌آباد هم این اتفاق رخ داد و حالا هم که درگیر سیل خوزستان هستیم با کمک سایر دستگاه‌های تهران به سمت این استان حرکت می‌‌کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید