• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 52010
+
-

یک کلاس سبز

حضور گل و گیاه در محل زندگی و کار ما می‌تواند همان حس حضور در طبیعت را برای ما تداعی کند. حضور آنها، هم در روحیه شما تأثیر مثبت می‌گذارد و هم مثل یک تصفیه کننده طبیعی هوا برایتان عمل می‌کند. اگر علاقه‌مند شده‌اید که همزیستی مسالمت‌آمیزی را با یک طبیعت کاملا طبیعی در خانه‌تان آغاز کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدماتی که کلینیک‌های گل و گیاه در مناطق به شما می‌دهند استفاده کنید. چه خدماتی؟ با ما همراه شوید تا به شما بگوییم.


 گیاهان آپارتمانی
شما در این کلاس‌ها با نحوه نور دادن، آبیاری، غذا دادن به گیاهان، تعویض گلدان و... به شکل حرفه‌ای آشنا می‌شوید. در ضمن یادتان باشد که فقط آگلونما، برگ انجیری، بگونیا، بیلبرجیا، پوتوس، حسن یوسف، دیفن‌باخیا، سانسیویریا، سرخس، سیکلامن، شاه‌پسند درختی، فیتونیا، فیکوس، فیکوس بنجامین، فیل‌گوش، کادی، کروتون، کوردیلین، مارانتا و نخل مرداب جزو گیاهانی هستند که می‌توانید در آپارتمان از آنها نگهداری کنید.


باغ شیشه‌ای
تراریوم از نظر معنی، باغ مینیاتوری در یک جام است. تراریوم کلکسیونی از گیاهان کوچک محسوب می‌شود که در ظرف‌های محدود و شفاف رشد می‌کنند؛ به عبارت دیگر، تراریوم باغ کوچک و خانگی است که در ظرف شیشه‌ای نگهداری می‌شود. درست کردن تراریوم که با سرخس یا دیگر گیاهان کوچک پر می‌شود، یک راه عملی و جالب برای داشتن منظره‌ای مینیاتوری در خانه خواهد بود. آموزش ساخت و نگهداری از تراریوم، در کلینیک‌های گل و گیاه برگزار می‌شود.


پرورش قارچ
اگر به فهرست برنامه‌های آموزشی کلینیک‌های گل و گیاه نگاهی بیندازید، احتمالا دوره آموزشی پرورش قارچ خوراکی را خواهید دید. مسلما تصورش را هم نمی‌کردید که روزی در یکی از آپارتمان‌های شهری بتوانید قارچ خوراکی پرورش دهید، ولی این کار با دوره‌های آموزشی کلینیک گل و گیاه به حقیقت پیوسته است. این دوره آموزشی مخصوص کسانی است که بیشتر از حد نگهداری از یک گلدان یا راه انداختن یک باغچه دوست دارند به طبیعت نزدیک شوند.


آموزش سبزی‌کاری
اگر دلتان برای یک سبد سبزی‌ تر و تازه و البته خوشمزه و پر ویتامین لک زده، می‌توانید در کلاس‌های آموزش سبزی‌کاری در خانه که توسط کلینیک‌های گل و گیاه برگزار می‌شود، شرکت کنید. اگر در منزل‌تان باغچه دارید برای شرکت در این کلاس‌ها تردید نکنید، اگر هم ندارید باز هم نگران نباشید، شما با استفاده از گلدان‌های مخصوص می‌توانید یک باغچه کوچک برای سبزی‌کاری در آپارتمان‌تان راه بیندازید. این فرصت طلایی را از دست ندهید.


پرورش کاکتوس
دوره آموزشی نگهداری از کاکتوس‌ها هم یکی از دوره‌های آموزشی کلینیک‌های گل و گیاه است. کاکتوس‌ها میان علاقه‌مندان به گل و گیاه آن قدر طرفدار دارند که نیازی به تعریف و تمجید کردن برای شرکت در این دوره آموزشی نیست، ولی برای آگاهی بد نیست بدانید کاکتوس‌ها از جمله جذاب‌ترین و متنوع‌ترین گیاهان خانگی هستند. اکثر انواع کاکتوس حتی در دست یک صاحب تازه‌کار، به راحتی رشد می‌کنند، پس اگر تا به حال از کاکتوس نگهداری نکرده‌اید زیاد نگران ناشی بودنتان نباشید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید