• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 20 فروردین 1398
کد مطلب : 51703
+
-

فکر کن این هم داربی است

تیتر یک
فکر کن این هم داربی است

 24ساعت بعد از رویارویی ذوب‌آهن و استقلال با حریفان عربستانی، امشب نوبت به پرسپولیس می‌رسد تا در سومین بازی‌اش در لیگ قهرمانان این فصل به مصاف هم‌گروه سعودی‌اش برود. حریف امشب پرسپولیس تیم الاهلی است که از 2بازی قبلی‌اش 3امتیاز گرفته و در رتبه دوم جدول گروه D قرار دارد. پرسپولیس با یک امتیاز از 2بازی قعرنشین گروه است و اگر امشب هم راه پیروزی بر رقیب را پیدا نکند، تقریبا امیدهایش را برای صعود از دست خواهد داد.

   پرسپولیس در بهترین فرم
پرسپولیس سال98 را با 2برد متوالی آغاز کرد تا با روحیه‌ای مناسب راهی امارات شود. سرخپوشان هر دو بازی رفت و برگشت مقابل الاهلی را در شهر دوبی برگزار می‌کنند اما در فاصله این 2بازی باید به ایران برگردند تا در چارچوب لیگ با سایپا و ذوب‌آهن بازی کنند. برانکو ایوانکوویچ برای اینکه از این برنامه فشرده به سلامت عبور کند، سیستم چرخشی را در مورد برخی از بازیکنانش به کار گرفته تا از خستگی آنها جلوگیری کند. این سیستم البته در خط دفاعی چندان به کار برانکو نمی‌آید چون او به جز 4مدافع اصلی‌اش بازیکن دیگری در اختیار ندارد. اما در خط هافبک بعد از نمایش خوب مهدی ترابی و سروش رفیعی در داربی تهران، برانکو در مقابل پیکان به این 2بازیکن استراحت داد و به‌جای آنها بشار رسن و سیامک نعمتی را به کار گرفت. به احتمال فراوان در بازی امشب سروش و ترابی دوباره به ترکیب اصلی برمی‌گردند تا همان ترکیب بازی با استقلال روبه‌روی الاهلی قرار بگیرد.

   ترکیب پرسپولیس؛ برنده‌های داربی
سرمربی سرخپوشان برای این بازی مطابق معمول از بیرانوند درون دروازه استفاده خواهد کرد؛ دروازه‌بان لرستانی سرخپوشان که بعد از سفر به شهر خود و کمک به مردم سیل‌زده بار دیگر به اردوی تیم خود ملحق شده و امیدوار است بتواند اولین کلین‌شیت خود را در این فصل از لیگ قهرمانان ثبت کند. در خط دفاعی برانکو کاملا به ترکیب خود اعتماد دارد و در برابر الاهلی، شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی در قلب خط دفاعی بازی خواهند کرد. محمد نادری در دفاع چپ و مهدی شیری در دفاع راست حضور خواهند داشت که در این بین وظیفه دو مدافع میانی سرخپوشان برای مهار عمر السوما بسیار مهم خواهد بود. برانکو به‌خوبی می‌داند که السوما خطرناک‌ترین بازیکن الاهلی است و به همین دلیل وظیفه مهار این بازیکن را به شجاع خلیل‌زاده سپرده و امیدوار است شجاع مانند بونجاح بتواند از پس مهار این بازیکن سوری هم بر‌بیاید.
سرمربی پرسپولیس در خط هافبک از کمال کامیابی‌نیا در هافبک دفاعی استفاده می‌کند و نوراللهی، رفیعی و ترابی مقابل او بازی خواهند کرد تا با دوندگی میانه میدان را از نماینده قدرتمند عربستانی بگیرند. اگرچه احتمال حضور بشار رسن در ترکیب و نیمکت‌نشینی سروش رفیعی هم همچنان وجود دارد. در خط حمله هم یک بار دیگر زوج بودیمیر و علیپور بازی خواهند کرد و برانکو امیدوار است بر‌خلاف بازی برابر السد این بار مهاجمان پرسپولیس قدر موقعیت‌های خود را بیشتر بدانند. در بازی قبل با وجود ایجاد موقعیت‌های بسیار زیاد روی دروازه السد در نهایت برابر حریف قطری خود شکست خورد. به همین دلیل برانکو در گفت‌وگو با 2مهاجم تیمش به آنها تاکید کرد که این بازی باید قدر تک‌موقعیت‌های خود را به‌خوبی بدانند و با دقت بیشتری ضربات نهایی را بزنند.

   تیم پنجم عربستان
حریف امشب پرسپولیس همان تیمی است که آخرین‌بار در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان2017 با سرخپوشان روبه‌رو شد و در مجموع 2بازی رفت و برگشت 5 بر 3 شکست خورد. در بازی رفت 2تیم به تساوی 2-2 رسیدند اما در بازی برگشت پرسپولیس با وجود اینکه 80دقیقه 10نفره بازی می‌کرد، با نتیجه 3 بر یک حریف را شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. الاهلی فصل بعد هم در مرحله حذفی و این بار یک مرحله زودتر از دور رقابت‌ها کنار رفت. فصل قبل الاهلی در گروه A که تراکتورسازی هم یکی از تیم‌هایش بود، سرگروه شد و در مرحله یک‌هشتم نهایی با شکست مقابل العین امارات حذف شد. الاهلی در حال حاضر در لیگ عربستان با 15امتیاز کمتر از صدرنشین در رتبه پنجم قرار دارد. جالب اینکه صدرنشین همان النصری است که 3هفته قبل مقابل ذوب‌آهن 3 بر 2 شکست خورد اما الهلال را با همین نتیجه برد و بالاتر از این تیم در صدر لیگ عربستان قرار گرفت. الاهلی‌ها 2بازی اخیرشان را در عربستان برده‌اند اما 3هفته قبل آخرین شکست آنها با نتیجه عجیب 5 بر 4 مقابل الرعد رقم خورد. در لیگ قهرمانان نیز بعد از شکست دادن السد در روز اول، الاهلی در روز دوم با یک گل در ازبکستان مغلوب پاختاکور شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید