• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 17 فروردین 1398
کد مطلب : 51322
+
-

واریز 3برابری مستمری بهزیستی به‌حساب مددجویان سیل‌زده

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام فعال شدن 211تیم محب در سطح کشور جهت ارائه خدمت به سیل‌زدگان، از جزئیات واریز مبلغ 3برابری مستمری به کارت بانکی مددجویان در مناطق آسیب‌دیده سیل خبر داد.
قبادی دانا به ایسنا گفت: مبلغ 3 برابری مستمری برای مددجویان مناطق آسیب دیده پلدختر، نورآباد و چگنی در لرستان، گمیشان و آق‌قلا در گلستان، سیمرغ در استان مازندران و دره‌شهر در استان ایلام به‌عنوان کمک هزینه معیشت از 5 میلیون ریال تا 15 میلیون ریال به کارت بانکی آنان واریز شده و این مبلغ هم‎اکنون قابل برداشت است. وی یادآور شد: برای مددجویان سایر مناطق سیل‌زده پس از سرشماری نیز این مبلغ واریز خواهد شد.
همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدامات حمایتی برای امدادرسانی به مددجویان تحت پوشش این وزارتخانه که بر اثر سیل دچار خسارت‌های زیادی شدند، خبر داد.
به‌گزارش مهر، محمد شریعتمداری گفت‌: از ابتدای وقوع سیل، سازمان بهزیستی و سایر سازمان‌‌های تابعه وزارت رفاه همه ظرفیت خود را برای کمک به مددجویان تحت پوشش بسیج کردند و مدیران مربوطه حضور میدانی فعال داشتند. وی افزود: سامانه ثبت خسارت مددجویان بهزیستی فعال شده تا میزان خسارت وارده به‌طور کامل شناسایی شود. وزیر رفاه ادامه داد: همچنین برای آن دسته از افرادی که آسیب جدی ناشی از سیل به زندگی‌شان وارد شده تمهیداتی اندیشیده شده که وام قرض‌الحسنه 5میلیون تومانی برای خرید لوازم منزل پرداخت شود تا کمکی به آنها شده باشد.
شریعتمداری افزود: همچنین برای مددجویانی که سرپرست خانوار هستند علاوه بر کمک‌های دولت، بهزیستی نیز مبلغ 10میلیون تومان کمک بلاعوض برای بازسازی مسکن به آنها پرداخت می‌کند.
شریعتمداری افزود: از سوی دیگر تیم‌های اورژانس اجتماعی، روانشناسان و مشاوران برای حمایت‌های اجتماعی و روانی از دیگر آسیب‌دیدگان در منطقه فعال بوده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید