• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 4 بهمن 1396
کد مطلب : 5124
+
-

شلیک موشک‌های نصر و قدیر در رزمایش ارتش

دفاعی
شلیک موشک‌های نصر و قدیر در رزمایش ارتش

در دومین روز از مرحله نمایش قدرت رزمایش مشـتـرک مـحمـد رسول‌الله(ص) ارتش، موشک کروز برد بلند قدیر برای نخستین بار توسط یگان‌های شناور نیروی دریایی ارتش در دریای عمان شلیک شد. به گزارش تسنیم، موشک کروز برد بلند قدیر که برای نخستین بار توسط یگان‌های شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تست عملیاتی می‌شود، یک موشک پیشرفته با قابلیت آماده‌سازی‌ سریع، ارتفاع پروازی پایین، ضد‌جنگ الکترونیک، برخورداری از نقطه چرخش و دقت بالای ناوبری است که جزو موشک‌های پیشرفته و به روز ضد‌سطحی به شمار می‌رود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موشک کروز قدیر، انهدام دقیق اهداف و قدرت تخریب بالاست که این ویژگی در رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) ارتش با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین خبرگزاری فارس گزارش داد در جریان رزمایش مشترک ارتش با نام محمد رسول‌الله(ص) در آب‌های جنوب کشور و دریای عمان، یک فروند موشک کروز کوتاه‌برد نصر شلیک شد. بنا بر اعلام سخنگوی رزمایش، این موشک صبح دیروز علیه یک هدف شناوری شلیک شده است. موشک «نصر» که قادر است شناورهای 3هزار تُنی را منهدم کند، در کلاس موشک‌های کوتاه بُرد با قابلیت شلیک از ساحل و انواع شناورها و بالگردها محسوب می‌شود.

در همین رزمایش بالگردهای نیروی دریایی ارتش نیز کانال‌های مین‌گذاری شده در دریا را مین‌روبی کردند. عملیات مین‌روبی در دریا از سخت‌ترین انواع عملیات‌ها توسط بالگرد بوده و در ابعاد مختلف با حساسه‌های متفاوت به‌صورت تکی و ترکیبی تمامی مین‌های کاشته شده در دریا را منهدم و بسترهای ایجاد آبراه امن جهت تردد ناوهای جنگی و شناورهای تجاری را فراهم می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید