• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 23 اسفند 1397
کد مطلب : 50929
+
-

تلنگری به تقویم

نظر
تلنگری به تقویم

آتش تقی‌پور/بازیگر سینما و تلویزیون

گذشت سالیان را می‌توان از زوایای گوناگون نگاه کرد. برای بعضی نو شدن سال یعنی بالا رفتن سن‌شان. برای خیلی‌ها نو شدن سال یعنی رها شدن از گرفتاری‌های سال قبل. برای برخی تازه شدن سال یعنی یافتن مجال و فرصتی تازه. بعضی‌ها برای بازار شب عید است که نوروز را دوست دارند و بعضی‌ها منتظر نوروزند تا وسایل جدیدشان را در گوشه و کنار خانه با ذوق و شوق بچینند.
هستند کسانی که این چند روز را برای خواب و استراحت دوست دارند و برای عده‌ای هم نوروز یعنی بهانه سفر. اما نوروز همه اینهاست و هیچ  یک از اینها به تنهایی نیست. می‌توان هر فرصتی را به‌عنوان زمانی برای بهترین تحول‌ها انتخاب کرد. 
مثلا از یک روز سال شروع به تغییر کرد. به نظافت و پاکیزگی اهمیت داد. کدورت‌ها را زدود. دوستی‌ها را تازه کرد. دل به طبیعت سپرد. شاد بود. خوش‌لباس و سرزنده شد و... با این حساب نوروز یک قرار است. تلنگری است به تقویمی که صدها برگ دارد و یکی از آنها سبزتر، سفید‌تر و شادتر است. 
نوروز همانقدر که وجهه بیرونی دارد وجهه درونی نیز دارد. وجهه درونی نوروز زیباتر است و حتی همه تصمیم می‌گیرند پابه‌پای بهار تمام خوبی‌ها را جمع و بدی‌ها را رها کنند. 
هیچ کس مخالف خرید و رفاه نیست. اما خرید لباس یا مثلا مبل و پرده و رخت و لباس آنقدر با پیام نوروز تناسب ندارد که محبت، شادی، مردم‌دوستی و مهربانی دارد. 
نوروز بیش از آنکه تغییری اجباری و پرهزینه باشد تحولی روحی و قلبی است. تغییری که نمی‌گذارد انسان‌ها از مسیری که باید در پیش داشته باشند، زیاد دور شوند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید