• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 اسفند 1397
کد مطلب : 50839
+
-

آرزو‌های بزرگ یک قهرمان

میرزایی، شناگر هشتگردی در مسابقات کشورى ٦ مدال طلا، نقره و یک برنز کسب کرده است

ورزش
آرزو‌های بزرگ یک قهرمان

راضیه شعبانى|  البرز-خبرنگار:


رومینا میرزایى، ورزشکار شهرستان هشتگرد، که ١٣ سال دارد و از ٦ سالگى شنا مى‌کند تاکنون موفق به کسب ٩‌مدال طلا، ١٢ مدال نقره و ٤ مدال برنز در مسابقات ملى و بین‌المللى شده است. وى که باوجود محدودیت‌هاى این رشته قادر به حضور در مسابقات برون‌مرزى نیست، آرزوى شرکت و حضور بر روى سکوى المپیک را دارد. گفت‌وگوى همشهرى را با ورزشکار نوجوان مى‌خوانید.


از روند ورودتان به رشته شنا بگویید.

همانند بسیارى از ورزشکاران در ابتدا با پیشنهاد خانواده‌ام براى آموزش شنا ثبت‌نام کردم، اما به مرور زمان و با پیشنهاد مربى‌ام، آتنا آذرگشب، وارد مدرسه شنا شدم. از همان موقع نیز باتوجه به علاقه بسیارى که به این ورزش داشتم مرتب تمرین کردم و درنهایت در ١٠ سالگى براى نخستین بار به مسابقات کشورى اعزام شدم و حضور در آن مسابقات هم انگیزه‌اى براى پیشرفت من شد.

چه عناوینى را در این رشته ورزشى کسب کرده‌اید؟

در مسابقات بین‌المللى سال ١٣٩٦ که در تبریز برگزار شد ٣ مدال طلا، یک نقره و 2 برنز و همچنین در مسابقات بین‌المللى جام آذربایجان ٢ نقره و یک برنز دریافت کردم. درمجموع در مسابقات کشورى که از سال ٩٣ تا ٩٦ برگزار شده بود، ٦ مدال طلا، ٩مدال نقره و یک مدال برنز کسب کرده ام.

حضور بانوان شناگر ایرانی در مسابقات برون‌مرزى با محدودیت‌هایی مواجه است، چگونه با این موضوع کنار می‌آیید؟

درواقع بانوانى که در رشته شنا فعالیت مى کنند تنها درصورتى مى توانند در مسابقات بین المللى شرکت کنند که میزبان آن ایران یا یکى از کشورهاى اسلامى باشد. در غیر این‌صورت ما قادر به شرکت و حضور در مسابقات برون‌مرزى نخواهیم بود. این درحالی است که بانوان ما ثابت کرده‌اند که درصورت بها دادن به آنها در این رشته عملکرد خوب و موثرى از خود به نمایش خواهند گذاشت و نتایج مطلوبى را براى کشورشان به‌دست خواهند آورد.

این موضوع شما را براى ادامه فعالیت دلسرد نمى‌کند؟

بعضى مواقع دچار این حس مى‌شوم، اما این دلسردى به معناى  توقف در مسیر نخواهد بود. چراکه امید دارم با حضور در مسابقات داخلی هم مى‌توانم توانایى‌هاى خودم را اثبات کنم.

امکانات شهرستان هشتگرد پاسخگوى نیاز علاقه‌مندان و ورزشکاران هست؟ 

تمام تمرین‌هاى ما در هشتگرد است و این درحالى است که با کمترین امکانات بیشترین تلاش را مى‌کنیم و اگر استخر تمرینى ما با مشکلى رو‌به‌رو شود تمام تمرینات ما نیز دچار مشکل خواهد شد و درواقع با بن‌بست رو‌به‌رو مى‌شویم. در بیشتر مواقع نیز هیچ استخر دیگرى با ما همکارى نمى‌کند تا بتوانیم براى تمرین استفاده کنیم. 

بزرگ‌ترین دغدغه شما در این رشته چیست؟

نداشتن استخر مناسب در هشتگرد بزرگ‌ترین دغدغه این روزهای من به‌شمار مى رود. به‌ویژه آن که این روزها استخرى که در آن تمرین مى‌کردیم به علت تعمیرات تعطیل شده است و مجبوریم در سایر استخرها تمرین کنیم. همزمانى سئانس تمرین با سئانس‌هاى تفریحى هم از دیگر مشکلاتی است که این روزها با آن دست و پنجه نرم مى کنیم و مجبور هستیم از ساعت‌هایى کوتاه که فقط براى تمرین تعیین شده است استفاده کنیم.

 واکنش مسئولان به موفقیت‌های ورزشیتان چگونه بود؟

به نظر من ایجاد انگیزه در ورزشکاران یکى از مهم‌ترین مباحثى است که مسئولان با اقدامات خود مى توانند آن را تقویت کنند، اما متاسفانه درمورد موفقیت‌هاى من این موضوع صادق نبود و مسئولان تنها پیش از اعزام به مسابقات بین المللى تبریز با من تماس گرفتند و گفتند اگر کارى داشتید با ما تماس بگیرید.

تاکنون به دلیل پیروزی‌های ورزشی‌تان از شما تجلیل شده است؟

بعد از مسابقات بین‌المللى دیگر خبرى از مسئولان نشد و تجلیل در سطح شهرستان یا استان هم مناسب نبود و تنها به همان تماس تلفنی ختم شد.

چه برنامه‌هایى براى آینده دارید؟

همواره در کنار ادامه تحصیلم در تلاش هستم بهترین نتایج را در رشته مورد علاقه‌ام کسب کنم. از آنجا که ورزشکاری که حرفه‌ای کار می‌کند آرزوی حضور در المپیک را دارد، من هم آرزو دارم که روزى من و سایر بانوان ورزشکار ایرانى در رشته شنا امکان حضور در المپیک را داشته باشیم و بتوانم به عنوان قهرمان بر سکوى المپیک
 بایستم.

 و سخن آخر...

خوشبختانه تا به اینجا نشان داده‌ام که استعدادی دارم و توانسته‌ام در سن پایین وارد عرصه قهرمانى شوم و از خودم انتظار دارم که سال‌هاى بعد هم با نتایج بهترى در عرصه‌هاى بین‌المللى ظاهر شوم. از خانواده و مربى‌ام تشکر مى کنم که همواره من را براى ادامه مسیرى که انتخاب کردم تشویق کردند و به من انگیزه ادامه فعالیت دادند. امیدوارم در آینده نیز با حضور در مسابقات مهم جهانی طبق قوانین و ضوابط کشورم با نتایجى که کسب مى‌کنم باعث سربلندى همگان شوم.


هشتگرد استخر شنا ندارد

رومینا میرزایى، قهرمان شنای البرز در پاسخ به این‌که انتظار شما از مسئولان چیست، می‌گوید: من به عنوان یکى از جوان‌ترین ورزشکاران این رشته که خوشبختانه موفقیت‌هاى بسیارى را هم با تلاش و کوشش خود ثبت کرده‌ام انتظار دارم باوجود محدودیت هاى موجود در کشور براى بانوان، در ابتدا مسئولان فدراسیون و همچنین وزارت ورزش و جوانان میزبانى‌هاى بیشترى بگیرند تا بتوانیم خودمان را محک بزنیم و درنهایت به نتایج مثبتى دست یابیم. همچنین دوست دارم که مسئولان تدابیرى بیندیشند و استخری در هشتگرد مهیا کنند که براى تمرین‌هاى حرفه‌اى ما مناسب باشد و دیگر نگرانى براى تعطیلی آن به‌خاطر تعمیرات نداشته باشیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید