• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 22 اسفند 1397
کد مطلب : 50757
+
-

اعتراف هدایتی: کل بدهی را به گردن می‌گیرم

قضایی
اعتراف هدایتی: کل بدهی را به گردن می‌گیرم


دادگاه حسین هدایتی روز گذشته با بخشی از اعترافاتش همراه بود. او با اشاره به برخی دیگر از متهمان در پرونده‌اش گفته: من این آقایان را در این دادگاه دیدم. اینها مظلومانه محاکمه می‌شوند و رئیس آنها حتی جرأت ندارد مردانه بیاید از این افراد دفاع کند و جرم را به گردن بگیرد. من اقرار می‌کنم کل بدهی به گردن من است.

حسین هدایتی که شهرتش بیشتر به‌دلیل کمک‌های مالی میلیاردی‌اش به باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران و تاسیس باشگاه استیل‌آذین است؛ روز گذشته خطاب به قاضی دادگاه گفت: در صدور رأی عجله نکنید. شب دراز است و قلندر بیدار. کارشناس بفرستید پروژه را ببیند. یکی به داد من برسد.

این چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور بود که درشعبه سوم دادگاه ویژه اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

در 3 جلسه قبل این دادگاه هم اتهاماتی با اعداد عجیب و غریب خبرساز شده بود. در جلسه سوم این دادگاه نماینده دادستان خطاب به یکی از متهمان این پرونده گفته بود: (موسوی‌نژاد) در یک روز ۲۴۲ حساب به نام پسر8‌ساله‌اش باز کرده و در یک روز مبالغ را جا به جا کرده که این می‌تواند دلیلی بر پولشویی باشد. در جلسات قبل‌تر از آن هم اتهامات خود هدایتی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود؛ اتهاماتی مبنی برگرفتن 586میلیارد تومان تسهیلات باپوشش افراد مختلف و همچنین تلاش پیچیده برای قیمت‌گذاری 13برابری زمین‌هایی کم ارزش و معرفی اسناد آنها به بانک به‌عنوان ضمانت.

هدایتی در آغاز دفاعیات خود روز گذشته در دادگاه گفت: آقای رئیسی روز گذشته در مراسم معارفه خود گفتند در مبارزه با فساد باید به حواشی توجه نشود و باید در این شرایط به کارآفرینان کمک شود تا بی‌گناه در زندان نباشند. قاضی در واکنش به این اظهارات گفت: ما هیچ‌گاه تحت‌تأثیر جو نبودیم و نزدیک به ۲۰سال است که قضاوت می‌کنم و این پرونده نخستین پرونده بنده نیست.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه مهدی فتحی یکی دیگر از متهمان این پرونده 11نفره از خود دفاع کرد و گفت: راننده آژانس یک پراید اجاره‌ای بودم. یک روز با من تماس گرفته شد و سمت مدیرعاملی شرکت عمران تجارت امین را پیشنهاد دادند.

فتحی ادامه داد: گفتم کار شرکت بلد نیستم. گفتند به مرور یاد می‌گیری. این پروسه چند‌ماه طول کشید. اوایل 60تومان حقوق می‌گرفتم و بعد یک میلیون تومان و بعد گفتند می‌خواهیم این شرکت را به نام آقای هدایتی بفروشیم.

نورالدین مقصودیانی متهم دیگر این پرونده گفت: مدتی پیک موتوری یقینی(متهم فراری) بودم تا اینکه ایشان به من گفت تو آدم خوبی هستی می‌خواهم یک شرکت به نامت بزنم. بعد از این موضوع من 2 سال همزمان مدیرعامل شرکت و پیک موتوری بودم.

این خبر را به اشتراک بگذارید