• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 3 بهمن 1396
کد مطلب : 5074
+
-

ردگیری‌ اپلیکیشن‌هایی که وقت‌تان را می‌گیرند!

تا حالا به این فکر کرده‌اید که کدام برنامه‌ها بیشترین زمان شما را در روز تلف می‌کنند؟ شاید اگر از این مسئله آگاهی پیدا کنید، برنامه‌ریزی بهتری در استفاده از اپلیکیشن‌ها داشته باشید. برای انجام این کار بهتر است از برنامه‌ای به نام Quality Time استفاده کنید؛ ابزاری کم‌حجم و کاملا رایگان که همه‌‌چیز را در این رابطه به شما نشان می‌دهد.  

راه‌اندازی Quality Time

بعد از نصب برنامه 2حالت ورود برای کاربر درنظر گرفته شده است؛ یکی از طریق فیس‌بوک و دیگری از طریق ساخت اکانت داخلی. با توجه به مشکلات موجود پیشنهاد این است که حتما از ساخت اکانت استفاده کرده و با لمس Create Account مشخصات خود را وارد کنید. بعد از اینکه ثبت نام به پایان رسید چند صفحه از امکانات برنامه گفته می‌شود و شما باید با اجرای برنامه دسترسی لازم به آن را بدهید. برای این کار کافی است در پیغام ظاهر شده روی گوشی، گزینه Permit را لمس کنید و سپس برنامه مورد نظر را از لیست انتخاب کرده و آن را فعال کنید.

 

استفاده از برنامه

 

بعد از اینکه دسترسی‌های لازم به برنامه داده شد، Quality Time در پس‌زمینه گوشی شما شروع به فعالیت کرده و اطلاعات مربوط به دفعات اجرای برنامه‌ها را ثبت و ضبط می‌کند. درنظر بگیرید که این برنامه جز اطلاعاتی که گفته شد، هیچ‌گونه اطلاعات دیگری را که مربوط به حریم شخصی شما بوده پیگیری نمی‌کند.

 

اطلاعاتی که گوشی ثبت می‌کند

 

ابتدا نباید این نکته را فراموش کنید که بعد از نصب و اجرای برنامه اطلاعاتی نصیب شما نخواهد شد و Quality Time باید مدتی روی دستگاه شما بماند تا به جمع‌آوری اطلاعات مشغول شود. این اطلاعات شامل زمانی که شما روی تمامی برنامه‌ها صرف می‌کنید، تعداد دفعاتی که برنامه‌ها را باز می‌کنید و تعداد دفعاتی که شما گوشی خود را از حالت قفل خارج می‌کنید می‌شود. این اطلاعات به‌صورت روزانه و هفتگی دسته‌بندی می‌شوند، پس هر قدر که مقدار بیشتری روی گوشی باقی بمانند، اطلاعات بهتر و جامع‌تری نصیب شما خواهد شد.

 

نمایش اطلاعات

 

شیوه نمایش و رابط گرافیکی Quality Time کمی با دیگر برنامه‌های اندرویدی متفاوت است اما در نهایت کار با آن بسیار ساده است. وقتی برنامه را از لیست اپلیکیشن‌ها اجرا می‌کنید، ابتدا روی صفحه امروز باز می‌شود. اطلاعات مندرج در این صفحه شامل زمان کلی استفاده از برنامه‌ها در ساعات مختلف شب و روز و یک زمان کلی از استفاده برنامه‌هاست. از جمله خوبی‌های Quality Time این است که روز را با نخستین بازگشایی گوشی شما آغاز کرده و در طول روز یک خط زمانی می‌سازد و برنامه‌ها را در این خط زمانی می‌گنجاند؛ برای مثال شما در خط زمانی ارائه شده می‌بینید که صبح از برنامه زنگ گوشی، تماس‌ها و تلگرام خود 6دقیقه استفاده کرده‌اید اما در زمان استراحت ظهر مجموعا از برنامه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی بیش از 40دقیقه استفاده کرده‌اید. این زمانبندی و اطلاعات را می‌توانید به‌صورت هفتگی و در هفته‌های مختلف مشاهده کنید و عملکرد هفته‌ها یا روزهای مختلف خودرا مورد ارزیابی قرار دهید. یکی از مهم‌ترین لیست‌های موجود در این برنامه مربوط به لیست برنامه‌هایی می‌شود که بیشترین استفاده از آنها صورت گرفته است. این لیست نیز می‌تواند به‌صورت روزانه یا هفتگی مورد بررسی قرار گیرد و اطلاعات مندرج در آنها به کاربر نمایش داده شود. نمودار زیر هر لیست نیز نمایی کلی و ایده‌آل به شما نمایش خواهد داد که میزان استفاده از موبایل خود را یک ارزیابی کلی کنید. تمام لیست‌های گفته شده براساس تعداد استفاده نیز قابل‌ارزیابی هستند.

 

تفکیک اطلاعات برنامه‌ها

با لمس هر برنامه در Quality Time به‌راحتی می‌توانید به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید. آمار تعداد دفعات بازگشایی اپلیکیشن و میزان استفاده از آن در صفحه مخصوص هر برنامه گنجانده می‌شود. این اطلاعات نیز به‌صورت روزانه و هفتگی درنظر گرفته می‌شود و هر کدام نمودار گرافیکی خود را هم دارا هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید