• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 3 بهمن 1396
کد مطلب : 5053
+
-

جزئیات اشتغال دستفروشان در شهرداری تهران

 

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه‌ 11تهـــران از بـه‌کارگیری دستفروشانی‌ که توانایی کار کردن داشته باشند در 3بخش فضای سبز، خدمات شهری و بازیافت خبر داد.

به گزارش همشهری، کورش‌ خرد با اشاره به معضل‌ رو به افزایش بساط دستفروش‌ها در معابر عمومی گفت: «افراد جذب شده دارای حقوق‌ ماهانه‌ و بیمه تأمین اجتماعی خواهند شد. تعدادی از دستفروشان در خیابان ولیعصر(عج) شناسایی و برای همکاری دعوت به‌کار شده‌اند. آن دسته از دستفروشانی‌ که دارای معلولیت یا ناتوانی‌ جسمانی‌ برای فعالیت‌های سخت باشند‌ نیز طی هماهنگی‌های انجام شده در بازارچه‌های سطح شهر ساماندهی خواهند شد.»

معاون خدمات‌ شهری منطقه 11 با اشاره به اینکه در ماه‌های پایانی سال معضل دستفروشی بیشتر نمایان می‌شود ، گفت: «به همین دلیل با هماهنگی شرکت شهربان و حریم‌بان و همچنین شورای شهر تهران برنامه‌ای را برای ساماندهی دستفروشان در برنامه کاری قرار خواهیم داد. براساس این گزارش طرح جمع‌آوری دستفروشان از روز اول بهمن با همکاری نیروی انتظامی در خیابان ولیعصر آغاز شد.» طبق برنامه‌های کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بازارچه‌های موقتی برای استقرار دستفروشان و بساط‌گستران احداث خواهد شد. مطالعات این کمیته نشان می‌دهد طبق یک‌پژوهش میدانی، دستفروشان و بساط‌گستران برخلاف آنچه خیلی‌ها تصور می‌کنند به‌طور میانگین روزانه 173هزار تومان فروش دارند و از این میزان ماهانه زیر یک‌میلیون و 200هزار تومان درآمد کسب می‌کنند. به گفته الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران طبق آمار 67.7درصد دستفروشان مایل یا تاحدودی مایل به تغییر شغل خود هستند. طبق این آمار حدود 60درصد دستفروشان پیش از این فعالیت تولیدی داشته‌اند و به‌خاطر از دست دادن شغل به بساط‌گستری و دستفروشی روی آورده‌اند. همچنین 43.1درصد آنها به‌دلیل تعدیل نیرو، ورشکستگی یا اخراج، شغل خود را از دست‌ داده‌اند. در این میان 94درصد دستفروشان مورد سنجش قرار گرفته موافق ساماندهی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید