• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50502
+
-

ابرقهرمانی زنانه بر پرده نقره‌ای اکران آمریکا

پیش‌بینی می‌شود فیلم کاپیتان مارول با بازیگری بری لارسون 156میلیون دلار فروش کند

سینما
ابرقهرمانی زنانه بر پرده نقره‌ای اکران آمریکا

آرش نهاوندی/مترجم

فیلم«کاپیتان مارول» در ژانر ابرقهرمانی توسط استودیوهای مارول ساخته شده. بازیگران اصلی این فیلم زن هستند و «آنا بودن» و «ریان فلک» آن را نوشته و کارگردانی کرده‌اند. این فیلم به‌صورت ‌ای مکس و سه بعدی اکران شده است.
 فیلم کاپیتان مارول در نخستین روز اکران (پنجشنبه 7 مارس/ 16اسفند) براساس آماری که از سینماهای 4هزار و 130منطقه در آمریکای شمالی به‌دست آمده 20.7میلیون دلار فروش کرده است که بالاترین میزان فروش یک فیلم ابرقهرمانی در روز اکران خود پس از فیلم‌های پلنگ سیاه، مرد آهنی 3 و کاپیتان آمریکاست. اما روز جمعه روز بسیار پرفروغی برای این فیلم ابرقهرمانی بوده چرا که در این روز کاپیتان مارول 61.4میلیون دلار فروش کرده است. 
پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که این فیلم بین 145تا 156میلیون دلار فروش خواهد کرد. براساس گزارش فیلم ورایتی، «کاپیتان مارول» با بازیگری بری لارسون در نخستین روزهای اکران خود در عرصه بین‌المللی نیز 127میلیون دلار فروش داشته. این فیلم تنها در نخستین روز اکران خود در چین 34.3میلیون دلار فروش کرده است. 
فیلم کاپیتان مارول توسط کمپانی دیزنی توزیع شده و انتشار آن بر خلاف فیلم‌های قبلی بر عهده نتفلیکس نخواهد بود. بری لارسون در این فیلم در نقش کارول دانورز که پیش‌تر خلبان نیروی هوایی آمریکا بوده و در حادثه‌ای، دی‌ان‌ای او با فضایی‌ها ترکیب می‌شود و قدرت‌هایی مانند نیروی ماورای انسانی، تولید انرژی و پرواز نصیب او می‌شود ایفای نقش می‌کند.
 او که گذشته‌ای تیره و تاریک داشته متوجه می‌شود که داستان زندگی‌اش آن چیزی نبوده که او همواره می‌پنداشته است؛ بنابراین تصمیم می‌گیرد برای برطرف کردن معایب خود و گسترش خوبی‌ها در دنیا تلاش کند. این نخستین فیلم ابرقهرمانی است که در آن یک زن نقش اول را عهده‌دار است. منتقدان به این فیلم امتیاز آ داده‌اند و سایت روتن تومیتوز که بازتاب‌دهنده نظر منتقدان است به فیلم کاپیتان مارول با استناد به‌نظر 340منتقد 79 امتیاز داده است.  این سایت برآورد کلی منتقدان از کاپیتان مارول را اینچنین تفسیر کرده است: فیلمی پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز، مملو از صحنه‌های طنزآمیز و سکانس‌های بصری ترسناک. متاکریتیک، دیگر سایت بازتاب‌دهنده نظر منتقدان با استناد به‌نظر 53منتقد از 100امتیاز 65امتیاز به این فیلم داده است.
در فیلم کاپیتان مارول همچنین بازیگران مشهور دیگری نظیر آنت بنینگ و جود لاو در کنار بازیگران دیگری نظیر ساموئل ال جکسون، بن مندلسون، دجیمون هنسو، لی پیس، لاشانا لینچ، گما چان و کلارک گرگ به ایفای نقش می‌پردازند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید