• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50484
+
-

اینفوگرافی اختصاصی همشهری از جزئیات کیفیت هوای پایتخت در سالی که گذشت و غلظت همه آلاینده‌ها که در نیمه دوم سال جاری کاهش چشمگیری داشته است

رشد 8‌پله ای تهران در کیفیت هوا

رشد 8‌پله ای تهران در کیفیت هوا

سید محمد فخار _ خبر‌نگار

 پس از دهه‌ها روند افزایش آلودگی هوا، جای بسی خوشحالی است که از روزنامه همشهری این خبر را بشنوید که کیفیت هوای شهر تهران در سال97 شرایط بهتری نسبت به همه سال‌های دهه قبل داشته است. خبرهای رسیده نشان می‌دهد تعداد روزهای آلوده در سال جاری کاهش قابل‌توجهی را داشته است. در سال 96 به علت شرایط کیفیت هوا مدارس به مدت 6روز تعطیل اعلام شد و خوشبختانه در سال جاری هیچ روزی به این علت تعطیل نبود. گزارش اینفوگرافی امروز همشهری را که به صورت اختصاصی با استناد به آمار و رصدهای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تهیه شده بخوانید تا از جزئیات و علل روند بهبود هوای پایتخت مطلع شوید. 


مقایسه کیفیت هوای سال‌های 1396 و 1397 تا 10اسفند نشان می‌دهد 83 درصد روزها از شرایط مطلوبی برخوردار بودند و این میزان 13درصد بیشتر از سال قبل بوده است.   با توجه به اینکه معمولا در ماه‌های سرد سال به علت برودت هوا و همینطور پدیده وارونگی دما، میزان تجمع آلودگی و نرخ روزهای آلوده افزایش می‌یابد، شاخص‌های بررسی شده از آغاز مهرماه تا 10 اسفند و از آغاز زمستان تا 10اسفند 2 سال 1396 و 1397 مشخص می‌کند تعداد روزهای نامطلوب بیش از 50 درصد کاهش را شاهد بوده است. غلظت میانگین همه آلاینده‌های مورد اندازه‌گیری در سال جاری کاهش محسوسی نسبت به سال قبل داشته است. از سویی کاهش محسوس غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم‌میکرون در سال جاری با ماکزیمم 13واحد، کاهش میزان قابل‌ملاحظه‌ای بوده است. گفتنی است این ذرات عامل اصلی آلودگی هوای تهران محسوب می‌شوند.













 

این خبر را به اشتراک بگذارید